Senki sem születik zseninek, rengeteg hasznos készséget hosszú évek alatt sajátít el az ember. Gyakran a legfontosabbakkal van a legtöbb nehézség, miközben sokan úgy érzik, egyedül nekik jelentenek ezek küzdelmet. Mindenki a saját bőrén tapasztalja meg, hogy milyen fontos a segítségkérés képessége, az empátia vagy az időgazdálkodás. Lássuk, mi az a hat tulajdonság, amely minden sikeres embert megizzasztott már, de biztosan nem bánják az erőfeszítéseket.
Lehet egy szakember akármilyen tehetséges vagy tapasztalt, ha nem törődik vagy szimpatizál más emberekkel. Ennek ellenére az empátiát sokan mellőzik a modern üzleti életben. Pedig
a másik megértésének a képessége teszi a jó sales munkaerőt,
illetve a teljes szolgáltató szektorban kulcstulajdonság. Az empátia a csapatmunkában is nélkülözhetetlen: a tudat, hogy a csapattagok közösen tesznek a célért, növeli a hatékonyságot. Ettől érzik úgy, hogy hasznos munkát végeznek, nem pedig a havi bér motiválja őket.
A legmagabiztosabb ember is sokat foglalkozik azzal, hogy mit gondolnak róla, pedig végső soron azon múlik minden, hogy az ember saját magáról mit gondol. Épp ezért
nem érdemes sajnálni az időt az önismeretre és magabiztosság elérésére.
Ebben segít, ha az ember elemzi magát, számon tartja, hogy miben jó, mik az erősségei. Az ellenkezője pedig, vagyis, ha valaki állandóan a hiányosságaival van elfoglalva, pont a magabiztosság ellen hat. Egyik véglet sem jó, a cél a reális önkép, de nem szabad túl szigorúnak lenni saját magunkkal sezmben.
A következetesség a siker eléréshez és megtartásához is nélkülözhetetlen. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy lazítanak, amikor elértek egy célt, és akkor dolgoznak megint keményebben, amikor meginog a biztos pozíciójuk. Pedig
amikor a csúcson van az ember, akkor sem engedheti el magát.
Ráadásul a külvilágnak is vonzóbb egy stabil ember, akiről mindig tudják, hogy mit várhatnak.
A jó időgazdálkodás az egyik legértékesebb készség a munkaerőpiacon, ezt a munkáltatók is tudják. Az idő hatékony beosztására nincs egy tökéletes módszer, hanem mindenkinek meg kell találnia, hogy mi a neki leginkább működő megoldás.
Ennek a legfontosabb része megtanulni tervezni úgy, hogy reális, tartható legyen a terv.
Az alapja lehet egy to-do-list, amelynek pontjait minél alaposabban időzítjük, figyelembe véve, hogy az egyes tevékenységek mennyi időt vesznek igénybe. Ha ezt minél jobban sikerül megtervezni és rögzíteni, a kivitelezés sem jelent problémát.
Észrevenni, hogy segítségre szorulunk és jelezni azt másoknak meglepően nehezen tanulható készség.
Senki sem szeret gyengének vagy tudatlannak tűnni,
főleg szakmai vagy üzleti közegben. A Harvard Business School kutatása szerint azonban épp az ellenkezője igaz: aki segítséget kér, az kompetensebbnek tűnik, nem tudatlanabbnak. Ennek oka, hogy amikor valaki tanácsot kér, elismeri a másik intelligenciáját vagy szakértelmét, és nagyobb eséllyel múlja felül.
Bár ez alapvetőnek tűnik, fontos és tanulni kell. Rengeteg útmutatás van azzal kapcsolatban, hogy mikor, mennyit és hogyan kell aludni. A legfontosabb a rendszeresség.
Ezt segíti, ha van egyfajta esti rituálé, amely könnyebbé teszi az elalvást,
például fél vagy egy órás olvasás lefekvés előtt. A legtöbb tanulmány szerint a következetesség a legfontosabb ebben is: ha van az alvásban egy rutin vagy egy menetrend, amit követni tudunk, ahhoz hozzászokik a szervezet. Ennek a kialakítása garantája a mély és pihentető alvást.