A jegybanki vizsgálat szerint az NN Biztosító egyes életbiztosításoknál az adminisztrációs díj levonása, illetve a konstrukciókhoz kötődő tartalékolást illetően nem minden esetben a szerződési feltételekkel, s a tartalékolási szabályokkal összhangban járt el. Az MNB hiányosságokat állapított meg az NN Biztosító leltározásával, valamint egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztottsága kapcsán is. Az MNB egyébként azt is megállapította, a biztosító alapvetően jogszabályszerűen működik.
Az MNB vizsgálata nagyszámú – esetenként kisebb jelentőségű – problémákat tárt fel az NN Biztosító egyes életbiztosítási termékei kapcsán a biztosítási szerződéseknek a jogszabályok által előírt tartalmi elemeivel kapcsolatban. A biztosító több esetben
jelentős késedelemmel teljesítette a pénzmosás és terrorizmus megakadályozására hivatott adatszolgáltatási kötelezettségét is.
Az NN Biztosító több esetben szegte meg az ügyfél-tájékoztatásra, panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat is. Életbiztosításai esetében a biztosító számos szerződésénél nem volt képes megadni ügyfeleinek a szerződésük létrejöttéhez vagy megszűnéséhez kapcsolódó, illetve a rendszeresen, évente teljesítendő, jogszabályban előírt tájékoztatásokat, illetve azokat nem a megfelelő időszakra vonatkozóan vagy éppen késedelmesen teljesítette.
Előfordult, hogy a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott az ügyfeleknek az életbiztosításokhoz kapcsolódó visszavásárlási jogokról is.