Hiányosságok az NN Biztosítónál

bezárás cukrászda eszik idős nő Jégbüfé kávézó SZEMÉLY vendég
Barber Elvira törzsvendég a budapesti Ferenciek terén lévő Jégbüfében. Az üzletnek is helyet adó Brudern-házat az ingatlan tulajdonosa, a Mellow Mood Group felújítja, ezért a Párizsi Udvarban lévő összes üzletet bezárják. http://www.origo.hu/itthon/20150825-jegbufe-parisi-udvar-bezar-mellow-mood-cukraszda-ferenciek-tere.html
Vágólapra másolva!
18 millió forintos felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Magyar Nemzeti Bank az NN Biztosító Zrt.-re. A jegybank az életbiztosítási szerződések kezelése során tapasztalt hiányos tartalmi elemeket, illetve az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt szabott ki bírságot a biztosítótársaságra. 
Vágólapra másolva!

A jegybanki vizsgálat szerint az NN Biztosító egyes életbiztosításoknál az adminisztrációs díj levonása, illetve a konstrukciókhoz kötődő tartalékolást illetően nem minden esetben a szerződési feltételekkel, s a tartalékolási szabályokkal összhangban járt el. Az MNB hiányosságokat állapított meg az NN Biztosító leltározásával, valamint egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztottsága kapcsán is. Az MNB egyébként azt is megállapította, a biztosító alapvetően jogszabályszerűen működik.

Az MNB 18 millió forintra bírságolta az NN Biztosítót Forrás: MTI/Kovács Tamás

Az MNB vizsgálata nagyszámú – esetenként kisebb jelentőségű – problémákat tárt fel az NN Biztosító egyes életbiztosítási termékei kapcsán a biztosítási szerződéseknek a jogszabályok által előírt tartalmi elemeivel kapcsolatban. A biztosító több esetben

jelentős késedelemmel teljesítette a pénzmosás és terrorizmus megakadályozására hivatott adatszolgáltatási kötelezettségét is.

Megtévesztették az ügyfeleket

Az NN Biztosító több esetben szegte meg az ügyfél-tájékoztatásra, panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat is. Életbiztosításai esetében a biztosító számos szerződésénél nem volt képes megadni ügyfeleinek a szerződésük létrejöttéhez vagy megszűnéséhez kapcsolódó, illetve a rendszeresen, évente teljesítendő, jogszabályban előírt tájékoztatásokat, illetve azokat nem a megfelelő időszakra vonatkozóan vagy éppen késedelmesen teljesítette.

NN Biztosító az MNB szerint megtévesztette az ügyfeleit

Forrás: MTI/Földi Imre

Előfordult, hogy a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott az ügyfeleknek az életbiztosításokhoz kapcsolódó visszavásárlási jogokról is.