Ez a szó a sportos – athletic – és a szabadidő – leisure – összevonásából az athleisure. (Jó nehéz kiejteni.) A Morgan Stanley szerint a sportos és utcai öltözéket ötvöző iparág 2020-ra világszerte eléri a 82 milliárd dolláros forgalmat. Mivel a Kardashian család és más celebek, például Kylie Jenner rendületlenül törte az utat, hogy minden nő
úgy mehessen dolgozni, mintha a terembe ugrana le egy kis kardióra,
a márkák is ötödik sebességbe kapcsoltak. Beyoncé már tavaly együttműködést jelentett be a Topshoppal, mire az elmúlt hat hónapban ezek a brandekmind-mind piacra dobták a maguk athleisure kollekcióját.
Ennek persze ára van. A
lazaság és a luxus
jegyében tervezett leggingekért sokkal mélyebben nyúl a zsebébe a vásárló, mint az ugyanannyit tudó, de sportra szánt darabokért: egy Mara Hoffman legging 158, a sportmelltartó 108, a bodyval kombinált cicanadrág 268 dollárba kerül. Rebecca Minkoff tervező elmondta a Huffington Postnak, nála azzal kezdődött, hogy
a saját munkatársai adtak hangot az elvárásnak.
„Laza ruhák egy sportos csavarral”, azt mondták, ilyesmiben akarnak dolgozni járni.
Így hát, kedves cégvezetők, mit is kívánhatnánk a következő évre: érezzék jól magukat zakóban és futónadrágban, nyakkendőben és edzőcipőben, mert a világ már megszavazta ezt az alternatív üzleti egyenruhát. A végső bizonyíték a Merriam-Webster, amely biztosan nem áll szóba akármilyen gyüttment szavakkal.