A telekommunikációs szektor teljesítménye továbbra is a legerősebbek közé tartozik: a teljes eladás 11,3 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.
Az emelkedés hátterében az okostelefonok állnak
– derül ki a GfK kutatásából.
A háztartási nagygépek piacán több negyedév kétszámjegyű emelkedése után lassult a növekedés, a harmadik negyedévben csak 7,2 százalékos a növekedés.
Egyedül a hűtőszekrények tudták tartani a kétszámjegyű növekedést.
A mosógéppiac a mosógépcsere-programra készül, a harmadik negyedév minimális erősödése után kimagasló értékesítés várható az év végére.
A háztartási kisgépek piacán minimális visszaesést mért a GfK, az értékesítés 2015 harmadik negyedévében 0,5 százalékkal maradt el. A csökkenés mögött a két legnagyobb kategória - a porszívók és az ételelőkészítő eszközök - iránt mérséklődő kereslet áll.
A szórakoztató elektronikai piacon is visszaeséssel zárult a negyedév, az értékesítési összforgalma 2 százalékkal csökkent. Az információs technológiai termékek forgalma értékben 5 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakáétól. Meglepő módon a tabletekből fogyott a legkevesebb, kétszámjegyű csökkenést mutatott eladásuk a tavalyi évhez képest. Minden jel arra mutat, hogy ez a termékcsoport már elérte a telítődési pontot.
Az irodatechnikai eszközök eladása 7 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. A csökkenés egyaránt érintette a hardvereket - nyomtatókat és multifunkciós eszközöket, a fotószektor 11 százalékkal alacsonyabb értékesítési forgalmat ért el a harmadik negyedévben.