Vásárlási lázban ég az ország

anya gyermekével áruház bevásárlókocsi EGYÉB TÁRGY ÉPÜLET HÉTKÖZNAPI sorban áll SZEMÉLY TÁRGY vásárol Fairfax, 2014. november 28.
Vásárlók a Walmart áruházban a Virginia állambeli Fairfaxban 2014. november 27-én. A hálaadás napja utáni Fekete Péntek (Blac
Fairfax, 2014. november 28. Vásárlók a Walmart áruházban a Virginia állambeli Fairfaxban 2014. november 27-én. A hálaadás napja utáni Fekete Péntek (Black Friday) hagyományosan a karácsony előtti bevásárlási időszak nyitánya az Egyesült Államokban. (MTI/EPA/Jim Lo Scalzo)
Vágólapra másolva!
Egyetlen nap alatt 1,3 millió látogató és 80 ezer eladott termék - eladási csúcsot döntött az Extreme Digital a november 20-i Black Friday-en. A második felvonás viszont még hátra van, hiszen a nemzetközi Fekete Pénteket november 27-én rendezik, amelyhez számos online és offline kereskedés csatlakozott.
Vágólapra másolva!

A nagy láncok mellett kis és közepes üzletek is csatlakoznak a Black Friday akcióhoz. "A tavalyi után az idei is jó év a kiskereskedelemnek, ezért az üzletek valószínűleg szívesebben hívják fel magukra a figyelmet a karácsonyi vásárlási szezon elején ezzel a reklámfogással - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az MTI-nek elmondta.

A Black Friday

A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban. Ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők. Magyarországon nagyjából öt éve jelentek meg a fekete péntkehez kapcsolódó akciók.

Idén a Praktiker a biatorbágyi Premier Outlet is bekapcsolódik az akcióba. Az eMAG a tavalyinál is jóval erősebb forgalmat vár az idén Black Friday-től. A tavalyi akció során 95 ezer termék kelt el, egy nap alatt 1,2 millióan látogattak el az eMAG.hu oldalára, és 1,7 milliárd forint értékben vásároltak elsősorban játékokat, mobiltelefonokat és tableteket.

Az első felvonás számokban

Az Extreme Digital múlt pénteki akciós napjára 1,3 millió ember volt kíváncsi, akik mintegy 80 ezer terméket vásároltak meg. Az oldalon olyan sokan akartak egyszerre vásárolni, hogy az érdeklődőknek kivételesen az interneten is sorba kellett állniuk. Fekete pénteken

a legjobban fogyó termék egy fémházas pendrive volt, de remekül fogytak a KIKA bútorai és lakásfelszerelési termékei is.

A vásárlók 40 százaléka újonnan regisztrált az e-kereskedő oldalára, és az érdeklődők 30 százaléka okoseszközről kereste fel a webáruházat. A fekete pénteken a legnagyobb eladási számai:

  • 6000 darab okostelefon
  • 2500 darab porszívó
  • 2500 darab táblagép
  • 2000 darab televízió
  • 2000 darab lakberendezési termék a KIKA-tól
  • 1000 darab Bosch porszívó 50% árkedvezménnyel
  • 1000 darab játékkonzol
  • 1000 darab notebook
  • 800 darab fényképezőgép
  • 600 pár Converse edzőcipő
  • 500 darab autógumi
  • 100 darab kerékpár
  • 100 darab utazás

A fogyasztóvédelem óvaint

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a fekete péntekkel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy az internetes kereskedelem népszerűvé válásával az elmúlt években a kezdeményezés fogyasztói panaszokat is generált. Tapasztalataik szerint sok kereskedő nem méri fel reálisan az ilyen kedvezményes napokon jelentkező érdeklődést, és

a tényleges árukészletét meghaladó rendelést rögzít, amelyet a későbbiekben nem, vagy csak jelentős késéssel tud teljesíteni.

Az NFH hangsúlyozta, minden vállalkozásnak tudatosan, előre megfontoltan kell felmérnie, hogy képes lesz-e egy ilyen akcióban a megfelelő mennyiség és minőség teljesítésre.