Még mindig kapkodják az autókat Európában

autó autópiac BMW
New cars of German car maker BMW are parked ready for shipping at the car terminal of the port of Bremerhaven, northwestern Germany, on October 2, 2015. New car registrations in Germany, a key measure of demand in one of the most important sectors of Europe's top economy, rose in September, data showed, amid fears the Volkswagen pollution-cheating scandal could weigh on sales in the sector. AFP PHOTO / DPA / INGO WAGNER +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
Tovább erősödött az európai autópiac, derült ki a gyártók szövetségének jelentéséből. 
Vágólapra másolva!

Az ACEA reggeli közleménye szerint a szeptemberi autóértékesítés közel 10 százalékkal nőtt a tavalyi szinthez képest, ezzel pedig immár 25. hónapja mutatott bővülést az európai piac. Mind az öt főbb országban, így Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Nagy-Britanniában egyaránt növekedést tapasztaltak. A szeptemberi számok ismeretében

az európai autópark 8,8 százalékkal 10,4 millió darabra bővült, mely még elmaradt a válság előtt látott szintektől.

A gyártók közül a botrányba keveredett Volkswagen 8,4 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban, bár ez elmarad a teljes szektor 9,8 százalékos bővülésével szemben. A konszern leányait tekintve a Porsche (+54,1%), az Audi (+10,1%) és a Skoda (10,2%) húzta az eladásokat. A sajátmárkás típusok iránti kereslet 6,6 százalékkal emelkedett, noha a botrány hatása az októberi statisztikától kezdve lehet kimutatható - írja reggeli hírlevelében az Equilor.

A düsseldorfi gyár bejáratánál ez a látvány fogadja az arra járókat Forrás: AFP/Patrik Stollarz

A konszernnel kapcsolatos hír, hogy Európában összesen 8,5 millió autót rendel majd be a márkaszervizekbe javításra, ami az érintett időszakban, az elmúlt hat évben értékesített autóknak közel az egyharmada. Azt még pontosan nem lehet tudni, hogy pontosan milyen módosításokat fognak végezni a márkaszervizek, a Volkswagen csak annyit ismert el, hogy egyes autókon elég lesz egy szoftverfrissítés, másokba viszont új alkatrészeket is be kell majd építeni, utóbbiak száma a Dobrindt szerint 3,6 millió.

A BMW csoport forgalma 17,8 százalékkal bővült, melyben nagy szerepe volt a MINI (+30%) autók eladásainak. A Daimler 18,6 százalékos javulásról jelentett, ahol a Smart modellek értékesítése 126,6 százalékkal ugrott meg, míg a Mercedes-Benzekből 13 százalékkal többet adtak el.

Dinamikusan növekszik a japán autók értékesítése (9:48)

A százalékos növekedési arány tekintve az európai gyártóknál sokkal kevesebb autót értékesítő japán autógyártók állnak az élen: a Mazda eladásai 29,3 százalékkal (több mint 27 ezer autó), a Subarué és a Daihatsué pedig együttesen 28,5 százalékkal (4451 autó) ugrottak meg. A Nissan 24,7 százalékkal tudta növelni eladott autóinak számát (több mint 63 ezerre), utána következik a Daimler és a BMW, majd a Jaguar Land Rover csoport (16,5 százalék), a Fiat Chrysler Automobiles (15,6 százalék), a Honda (11,3 százalék), a Hyundai (9,8 százalék), a Toyota (9,7 százalék), a Kia és a Volvo (egyaránt 9,2 százalék) és a Suzuki (9,1 százalék) - derül ki az MTI összefoglalójából.

Még mindig a VW-csoport viszi a prímet

Piaci részesedését tekintve 24,9 százalékkal vezet a Volkswagen-csoport, azon belül a Volkswagen márka 12,1 százalékkal. Messze leszakadva a PSA-csoport (10,5 százalék) és a Renault-csoport (9,5 százalék), majd a Ford (7,4 százalék), az Opel (6,9 százalék), a BMW (6,4 százalék), a Fiat Chrysler (6,3 százalék), a Daimler (5,8 százalék) és - a japánok közül első helyen - a Toyota (4,2 százalék) következik.

Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon szeptemberben 14,4 százalékkal 6270-re, az év első kilenc hónapjában pedig 12,0 százalékkal 55 302-re emelkedett az üzembe helyezet új autók száma. (MTI)