A kínai társaság úgynevezett „nagykövetségeket” nyit Olaszországban, Franciaországban és Németországban, hogy egyfajta kapuként szolgáljon a kereskedőknek Kína irányába – írja a Financial Times.
A múltban lényegében csak a multinacionális vállalatok engedhették meg maguknak a nemzetközi értékesítést – mondta Evens, aki korábban a Goldman Sachsnál töltött be vezető pozíciókat. Az elmúlt 10 évben azonban ez megváltozott, tette hozzá, és hangsúlyozta, a misszió célja lehetővé tenni a világnak, hogy Kínában áruljon, és segíteni Kínát, hogy eladhasson a világnak.
Evens kiemelte továbbá, hogy a kínai középosztály a következő évtizedben 300 millióról 500 millióra emelkedhet, és ezen réteg fogyasztói autentikus és magas minőségű nemzetközi termékekre vágynak. Egyfajta nyitás már történt egyébként, mivel olyan márkák, mint a Zara vagy a Burberry boltokat nyitottak a Tmallon, amely az Alibaba eBayhez hasonló, ismert márkákat célzó platformja.
Mindazonáltal az Alibaba reputációját komolyan sértette, és számos eladót visszatartott, hogy
egyes vádak szerint a vállalat nem képes megküzdeni a hamisítványokkal és az utánzatokkal,
sőt ezekből még hasznot is hajtott. Az Alibaba társalapítója és vezére, Jack Ma nemrég visszautasította a vádakat, és azt mondta, a sikert nem lehet tisztességtelenségre építeni. Mindazonáltal jelezte, az ügy látható sebet hagyott a cégen.
Az Alibaba vezetősége emellett azt közölte, hogy szeretnék segíteni a nemzetközi eladókat, hogy részt vegyenek a november 11-én tartott Szinglik napján, amely a legnagyobb online vásárlási nap Kínában. A sajátos esemény lényege, hogy az emberek maguknak, és nem párjuknak vesznek ajándékot. Az Alibaba egyébként tavaly rekordot döntött, és összesen 9,3 milliárd dollárnyi eladásnak biztosított piacteret.
Ebben az évben azonban a kínai növekedési problémák az Alibabára is rányomják a bélyegüket. A legutóbbi negyedévben például több mint 3 éve nem látott alacsony eladási számokat könyvelhetett el a vállalat.