Ingyen kerülhet címlapra

Vágólapra másolva!
Legyen tele a sajtó az ön vállalkozásával úgy, hogy egyetlen forintot se fizet érte. Fülöp Zoltán a Marketing Expón elmondta, hogyan lehetséges ez.
Vágólapra másolva!

A reklámok azt mondják, amit a megbízó cég szeretne eljuttatni a leendő vevőkhöz: az én termékem a legjobb, a legmegbízhatóbb, a leg egészségesebb, a leghatékonyabb, a leg. Naná, hogy ezt mondják, ezért fizetik a marketingeseket. És mivel ezt mindenki tudja,

fenntartással kezeljük a reklámokat.

„A médiára viszont úgy tekintünk, mint egy harmadik független fél véleményére. Ez az egyik legnagyobb előnye a PR-nak a marketinggel szemben" – mondta Fülöp Zoltán kisvállalati marketingszakértő a csütörtöki Marketing Expón.

A bizalom pénzt hoz

Ha független fél mondja, hogy valami jó, az elhisszük, és épül bennünk a bizalom a terméke és a cég iránt. Amikor pedig a vevők bíznak a vállalkozásban, akkor jobban tud értékesíteni. A médiába pedig úgy lehet bekerülni, ha van egy jó történet. Fülöp Zoltán néhány ismert példán keresztül mutatta be, hogy kerülhetnek cégek a sajtóba közlemények és kapcsolatok nélkül.

Hitelesség

Az előadó csak annyit mondott, hogy a következő történet szereplője kövér kisgyerek volt, a közönség azonnal rávágta, hogy Schobert Norbi. „Ez is egy olyan történet, amit mindenki ismer, igaz és hiteles. Az egykori kövér kissrác végigjárta az utat, és nem fitnessbajnok külsővel született, és ez nagyon hiteles a célközönség számára.

A jó történet releváns a vevők, a cég és a média számára. Erről érdemes írni az újságíróknak.

A jó sztori megjegyezhető, könnyen tovább tudjuk adni, és közben nem változik a történet lényege. Minden cégnek van története, ha az mégse érdekes, akkor a termék története az. Ezzel kell összhangban lennie a kommunikációnak, hiszen ez a cég ideája, alapgondolata" – összegezte Fülöp Zoltán.

Hírnév

Fekete Lacival és kihívássalA győri Mackó Kuckó hamburgeres feltett az étlapjára egy két és fél kilós Grízli Hamburgert. A kihívás hozzá pedig a következő: ha meg tudod enni az egészet 50 perc alatt, mi fizetünk. Eseményt is szerveztek: meghívták Fekete Lacit és három fiát, hogy megküzdjenek a grízlivel. Helyi médiáktól kezdve a sok példányszámban eladott bulvárlapokig nagyon sokan lehozták a sztorit. Az eseményről készült videót, pedig 26 ezren nézték meg. Fellendült az üzlet? Nem kérdés!

Legyen szakértő!

A szakértői tartalmakkal talán a legegyszerűbb bekerülni a médiába. Akinek van elég tapasztalata és rutinja a saját iparágában, az lehet annak szakértője, vagy specialistája. „Az újságírók örülnek az érdekes tartalomnak, és mindig lehivatkozzák a forrást, tehát odaírják a nevünket, titulusunkat és a cégünk nevét.

Átlagosból szenzációs

Wolf Gábor a Marketing Expó záró előadásán azt bizonyította a közönségnek, hogy nem is olyan nehéz átlag felettinek lenni. Szerinte az első és legfontosabb lépés, hogy fejleszteni kell azt, ami van. „Sokszor csak egy lépés választja el a vállalkozókat a tökéletességtől, és egy pici változáshoz is óriási előnyhöz juthat. Egy könyvkiadó például azzal kísérletezett, hogy két különböző címen jelentette meg ugyanazt a könyvet. A jobb, frappánsabb című példányokból akár hatszor annyi kelt el, mint az eredeti címmel. Találjuk meg a termék sztártulajdonságát, és azt erősítsük" – hangsúlyozta Wolf.

Amire nem számít

„Ez nem parfüm, hanem önbizalom! Ez nem egy konferencia, hanem a sikeresebb céged! Tehát ez nem egyszerűen az, aminek látszik, hanem annak az eredmény, és ezt érdemes hangsúlyozni.

Nem a terméket veszik meg az emberek, hanem azt a jobb életet, amihez a termék hozzásegíti őket"

– mondta a Marketing Commando alapítója. Hozzátette, szintén meghökkentő, ha nem azt kapják az ügyfelek, amire számítanak. Dicsérjük meg őket azért, amit elvárunk. Például fizetési felszólítás helyett küldjünk körlevelet: köszönjük, hogy ennyire jófejek vagytok, hogy időben fizettek. Wolfnak ez már bevált, és ez igaz előadásának minden egyes mondatára.