Így vásárol a magyar internetező

árverés, vásárlás, aukció, verseny, kereskedelem, online, web, net, internet, számítógép
Online vásárlás illusztráció.
Vágólapra másolva!
Az internetes áruházban a megkérdezettek 75 százaléka szerint sokkal könnyebb böngészni a termékek között. 69 százalékuk szerint pedig sok időt lehet megspórolni azzal, hogy nem kell személyesen felkeresni a boltokat -  derül ki az Extreme Digital 4388 fő bevonásával készült, nem reprezentatív online kutatásából.
Vágólapra másolva!
  • Az internetezők többsége legalább negyedévente rendel valamit online
  • Háromnegyedük szerint a weben sokkal egyszerűbb válogatni a termékek között, mint személyesen egy üzletben
  • A háztartási kisgép, a könyv és okostelefon a legnépszerűbb három termékkategória az online vásárlók saját bevallása szerint
  • A vidéken élők inkább otthonra rendelik a termékeket, a budapestiek szívesen veszik át rendelésüket személyesen

Nők és férfiak is egyre vágynak

Míg a női internetes vásárlók többsége (61,6 százalék) könyvet vesz, de gyakran vásárolnak elektronikai eszközöket (55,6 százalék), okostelefonokat (34,5 százalék) és gyerekjátékokat (32,7 százalék). A férfiak inkább kisebb háztartási elektronikai eszközöket (55,5 százalék) rendel az interneten keresztül, de az okostelefonok (48 százalék), könyvek (38,6 százalék) és számítógépek (31,1 százalék) a legnépszerűbbek. Ha mindkét nem vásárlásait együttesen nézzük, a top 3 rendelt termékkategória azonos:

a háztartási kisgépek és elektronikai eszközök mellett a könyvek és az okostelefonok állnak a dobogó tetején.

Kiemelten népszerűek az internetes vásárlók körében a számítógépek (26 százalék), a tévék és monitorok (25,8 százalék), táblagépek (25,2 százalék), gyerekjátékok (24,1 százalék), valamint a fényképezőgépek és fotós felszerelések (23,8 százalék).

Van, amit még félünk a netről rendelni

A kutatás eredményei arra is rámutatnak, hogy vannak olyan terméktípusok, amelyeket sokan nem szívesen vásárolnak internetes áruházból. A férfivásárlók többsége klímaberendezést (28,4 százalék), a nők jelentős része (37,2 százalék) mosógépet, hűtőgépet vagy egyéb nagy háztartási gépet nem venne online áruházban. A nők közül elég sokan (26,9 százalék) tévé vagy monitor online beszerzésétől is idegenkednek. A kutatás eredményeiből az is kiderül, hogy a legtöbb ügyfél (72,5 százalék) azért dönt a bolti vásárlás mellett, mert élőben is megnézheti, megtapogathatja a termékeket, illetve segítséget kérhetnek az eladóktól a választásban (34,1 százalék).

A vidéken élőknél mindig van otthon valaki

A kutatás eredményeiből az is kiderül, hogy jelentős különbség mutatkozik az internetes rendelések átvételi módjaiban a budapesti és a vidéki felhasználók esetében. Míg a fővárosiak legnagyobb hányada (39,2 százalék) az üzletben szokta átvenni rendelését, addig a vidéken élőknek csak 11,2 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Közülük a legtöbben (31,4 százalék) viszont úgy nyilatkoztak, hogy mindig van otthon valaki, aki átveszi a csomagot. A viszonylag újnak számító

Webox/Foxpost csomagátvevő automaták sokkal népszerűbbek a vidéken élők (17,5 százalék), mint a budapestiek (9,8 százalék) körében.

Munkahelyére viszont sokkal több budapesti (22 százalék) internetező rendel csomagot, mint az ország más részén élők (16,1 százalék).