Míg a női internetes vásárlók többsége (61,6 százalék) könyvet vesz, de gyakran vásárolnak elektronikai eszközöket (55,6 százalék), okostelefonokat (34,5 százalék) és gyerekjátékokat (32,7 százalék). A férfiak inkább kisebb háztartási elektronikai eszközöket (55,5 százalék) rendel az interneten keresztül, de az okostelefonok (48 százalék), könyvek (38,6 százalék) és számítógépek (31,1 százalék) a legnépszerűbbek. Ha mindkét nem vásárlásait együttesen nézzük, a top 3 rendelt termékkategória azonos:
a háztartási kisgépek és elektronikai eszközök mellett a könyvek és az okostelefonok állnak a dobogó tetején.
Kiemelten népszerűek az internetes vásárlók körében a számítógépek (26 százalék), a tévék és monitorok (25,8 százalék), táblagépek (25,2 százalék), gyerekjátékok (24,1 százalék), valamint a fényképezőgépek és fotós felszerelések (23,8 százalék).
A kutatás eredményei arra is rámutatnak, hogy vannak olyan terméktípusok, amelyeket sokan nem szívesen vásárolnak internetes áruházból. A férfivásárlók többsége klímaberendezést (28,4 százalék), a nők jelentős része (37,2 százalék) mosógépet, hűtőgépet vagy egyéb nagy háztartási gépet nem venne online áruházban. A nők közül elég sokan (26,9 százalék) tévé vagy monitor online beszerzésétől is idegenkednek. A kutatás eredményeiből az is kiderül, hogy a legtöbb ügyfél (72,5 százalék) azért dönt a bolti vásárlás mellett, mert élőben is megnézheti, megtapogathatja a termékeket, illetve segítséget kérhetnek az eladóktól a választásban (34,1 százalék).
A kutatás eredményeiből az is kiderül, hogy jelentős különbség mutatkozik az internetes rendelések átvételi módjaiban a budapesti és a vidéki felhasználók esetében. Míg a fővárosiak legnagyobb hányada (39,2 százalék) az üzletben szokta átvenni rendelését, addig a vidéken élőknek csak 11,2 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Közülük a legtöbben (31,4 százalék) viszont úgy nyilatkoztak, hogy mindig van otthon valaki, aki átveszi a csomagot. A viszonylag újnak számító
Webox/Foxpost csomagátvevő automaták sokkal népszerűbbek a vidéken élők (17,5 százalék), mint a budapestiek (9,8 százalék) körében.
Munkahelyére viszont sokkal több budapesti (22 százalék) internetező rendel csomagot, mint az ország más részén élők (16,1 százalék).