20 év alatt háromszorosára nőhet a kínai repülőgépflotta

Kína, 72 órás vízummentesség, az Air China légitársaság egyik gépe száll fel a dél-kínai Sanyában, Airbus A321-200
Vágólapra másolva!
Az amerikai Boeing szerint a következő húsz évben Kínának több mint 6 ezer új repülőgépre lesz szüksége, ezek értéke megközelíti az ezer milliárd dollárt.
Vágólapra másolva!

A Boeing repülőgépgyártó közleménye szerint a most tapasztalható kínai piaci problémák ellenére az ország légiközlekedési szektora hosszútávon jelentősen bővülni fog, és

húsz év alatt a mostani 2500 gépből álló flotta majdnem háromszorosára nő.

Főleg belföldön

Mivel Kína a világ legnagyobb belföldi légiközlekedési piaca lett, elsősorban a keskenytörzsű típusok iránt várható nagy kereslet, 2034-ig a 6 ezerből 4600 ilyen gépet állíthatnak forgalomba. A folyamatosan erősödő diszkont légitársaságok jelenleg a teljes belföldi forgalom 8 százalékát adják, de arányuk 20 év múlva 25-30 százalékra emelkedhet a Boeing elemzése szerint.

A szélestörzsű gépek piacán a gyártó 1500 új gép eladásával számol. Az elmúlt három évben a kínai légitársaságok megduplázták hosszútávú járataik számát, de

az új vízumpolitika, a gazdaság, és ezzel a középosztály erősödése hasonló, vagy még gyorsabb növekedést gerjeszthet.

A világon 38 ezer

A Boeing legutóbbi előrejelzése szerint 2034-ig a világban összesen 38 ezer új gépre lesz szükség, ennek értéke 5 ezer 600 milliárd dollár is lehet.