Vágólapra másolva!
 Megéri felhőben tárolni az ügyféladatokat Egy központi, naprakész ügyféladatbázis felépítése jó néhány vállalatnak jelent problémát – viszont amint sikeresen veszik a kezdeti akadályokat, maradandó sikereket érhetnek el. Lássuk, hogy a méretek függvényében kinek miért éri meg befektetni egy olyan jól működő megoldásba, mint a MiniCRM.
Vágólapra másolva!

Kisvállalatok számára integrált, komplex megoldást kínál, ami összetetten kezeli a kapcsolattartást, jelentés készítést, és az ügyfelek problémáinak feldolgozását.

Középvállalkozások esetében a közös adatbázis és a kollégák közötti kommunikáció támogatása a sarkalatos pont. Itt az értékesítésen van a fókusz, illetve annak a munkájának a támogatásán, aki közvetlenül dolgozik az ügyféllel.

Nagyvállalatoknál a management felől érkezett a fő motiváció: az értékesítés munkájának lekövethetőségében (jelentések, riportok az eladásokról) nyújt segítséget egy profi CRM rendszer.

Fókuszban az ügyfél

A vállalati ügyfélkezelés maximális kivitelezéséhez elengedhetetlen egy olyan adatbázis használata, ami az ügyféllel kapcsolatos összes információt minden alkalmazott számára elérhető módon tárol - ahol az ügyfél több, mint egy adat.

Naprakész adatok, központosított adatbázis

A vállalati ügyfélkezelés zökkenőmentességét a központi adatbázis hiánya akadályozza. Az alkalmazottak egyszerre több ügyféllel foglalkoznak – s bár az adatokat rögzítik ugyan, de csak ők férnek hozzá. Ez egy felhő alapú CRM esetében épp ellenkezőleg működik: az itt tárolt információk mindenki számára hozzáférhetőek.

Forrás: Minicrm

Bár a vállalkozások zöme általában rendelkezik vállalatirányítási rendszerrel, abban az alapinformációkon kívül más adatot nem találunk. Ez első látásra jó megoldásnak tűnik, de ahhoz, hogy az ügyfeleink maximális kiszolgálásban részesüljenek, egy olyan adatbázisra van szükség, melyben az összes velük kapcsolatos információ megtalálható.

Fontos, hogy a munkafolyamatok egyenletes áramlását semmi ne gátolja - ha cégszinten nincsen megfelelő ügyféladatbázis, akkor az egyes folyamatok sikeres véghezvitele már a kezdetekkor kudarcba fulladhat. Ebből kifolyólag nem igazán praktikus, ha az értékes információkat csak egy-egy ember szoftvereinek adatbázisába rögzítjük, naptárbejegyzés vagy névjegykártya formájában.

Értékek az ügyféladatbázisban

Az ügyféladatbázis gördülékenyen járul hozzá, hogy Ön és munkatársai minden esetben részletes és pontos információt kapjanak az összes ügyfélről. Ez az alappillére egy stabilan működő cégnek – ugyanis a sikeres előremenetel érdekében kellenek az elkötelezett vevők.

A feléjük irányuló erőfeszítéseinket segíthetjük egy olyan, kiválóan felépített ügyféladatbázissal, mely a megszerzett információkat áttekinthetően, az érintett munkatársak számára elérhető módon rendszerezi. Így tudjuk vevőinket megfelelően – az attitűdjeikre, szokásaikra fókuszálva – tájékoztatni és kiszolgálni.

Forrás: Minicrm

Amennyiben ezen az úton szeretnénk munkafolyamatainkat intézni, úgy az email-es adatbázis-vásárlást és a spamek használatát el kell felejtenünk – hatástalanok, ráadásul a spamek használatát a törvény is bünteti. Inkább célzott üzenetekkel próbáljuk elérni ügyfeleinket, amelyek érdeklik őket – ezáltal hatékonyabbá válik értékesítésünk.

Ugyanitt megjegyzendő, hogy az adatbázis-vásárlás nem egyenértékű a felépített ügyféladatbázissal. Az előbbi ugyanis a mennyiségre helyezi a hangsúlyt, az utóbbi viszont a minőségre fókuszál. Akkor lesz jó minőségű, élő adatbázisunk, ha azt mi magunk építjük fel folytonos kommunikációval – ezáltal a munkatársak „rá vannak kényszerítve”, hogy foglalkozzanak az ügyfelekkel és minél több adatot kérjenek.