James Bond még egy divatmárkán is segít

James Bond Daniel Craig Skyfall - Royal World Premiere - Alternative View
LONDON, ENGLAND - OCTOBER 23: (EDITORS NOTE: This image has been altered digitally) Daniel Craig attends the Royal World Premiere of 'Skyfall' at the Royal Albert Hall on October 23, 2012 in London, England (Photo by Gareth Cattermole/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A 007-es a filmvásznon a világot menti meg, a valóságban viszont kisebb léptékben gondolkodik. A filmbéli hős egy rég elfeledett márkájú napszemüveget visel, amely viszont még a mai napig létezik. Naná, hogy hamarosan mindenki ilyet akar majd – a céghez pedig dől a lé.
Vágólapra másolva!

James Bond mindig gondosan megválogatta ruhadarabjait és kiegészítőit. A mozisorozat legújabb filmjében, a Spectre egyik kiemelt jelenetében a királynő ügynöke – akit Daniel Craig alakít – egy Tom Ford kabátban feszít, szemeit viszont egy sokak számára eddig ismeretlen márkájú napszemüveg óvja a bevetést nyilván zavaró fényektől. Pedig a bőrből készült oldalsó árnyékolókkal is felszerelt divatcikket az idősebb generáció még ismerheti: ez egy Vuarnet Glacier szemüveg – a Vuarnet 1984-ben a Los Angeles-i olimpia szponzora is volt.

Ingyen adták oda James Bondnak

A Bloomberg azt írta egyébként, hogy a cég nem fizetett a Bond-filmes megjelenésért, a készítők maguktól adták a főszereplőre az egyik gyárukból kikerült szemüveget. Az is csak véletlen egybeesés a lap szerint, hogy

a Vuarnet épp azt a modellt készül újra piacra dobni, ami a 007-es ügynök orrán is feszít. Egy ilyen napszemüveg nem is olcsó, 600 dollárt kérnek darabjáért.

A Vuarnet Glacier napszemüveg, amit Daniel Craig viselt a legújabb James Bond filmben Forrás: Vuarnet

De mi fán terem a Vuarnet?

A Vuarnet márkanév egy londoni székhelyű cég, a Neo Investment Partners tulajdonában van, a cég ráadásul mára már nagyon össze is ment: az idei évben 10 millió dollár bevételt terveznek egy 78 milliárd dolláros piacon. A cég vezérigazgatója viszont kitart amellett, hogy még így, összezsugorodva sem szabad semmit feladni a '84-es elvekből.

Hiába árasztja el a piacot – és keres milliárdokat – műanyaglencsékkel szerelt napszemüvegekkel például a Ray-Ban gyártója, a Luxottica,

a Lionel Giraud vezetése alatt álló vállalat még mindig üvegből készíti termékeinek fő alkotóelemét. Nem Kínában, hanem egy Párizs melletti üzemben.

Az üveg tisztább látást biztosít – mondja Giraud.

Újra befuthat a márka

Az elveknek ára van: egy Vuarnet szemüveg háromszor annyiba kerül, mint mondjuk egy Ray-Ban Wayfarer.

Azzal, hogy a filmben James Bond is ilyen szemüveget visel, felhívja a különlegességeket keresgélő fogyasztók figyelmét a márkára, aminek nagyon jó hatása lehet a későbbi eladásokra – mondta a Bloomberg-nek Rebecca Robins, a világ Interbrand tanácsadócég egyik vezetője.

És, hogy mit kezd a hirtelen jött népszerűséggel a cég? A lehető legtermészetesebb módon leépít: Franciaországban – ahonnan a bevételek 80 százaléka származik – hamarosan bezárják az értékesítési pontok felét.

A cél, hogy még elérhetetlenebbé, még exkluzívabbá, ezáltal még keresettebbé tegyék termékeiket.

Amerikában viszont terjeszkednének, és ha már újra nevük lett a luxusiparban, együttműködnének más márkákkal is.