Valami nagyon nem amerikait csinált a Walmart

Walmart, amerikai áruházlánc, Oakland, California
Vágólapra másolva!
Amerika legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca, a Walmart olyan termékeket árult internetes platformján, amelyekről azt állította, hogy amerikai gyártásúak, miközben egyáltalán nem voltak azok. Miután a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság nyomozással fenyegette meg őket, az áruházlánc vezetése arra hivatkozott, hogy az internetes oldalukkal van gondjuk.
Vágólapra másolva!

Az egész ügy úgy robbant ki, hogy a Truth in Advertising (TINA.org) nevű, a megtévesztő reklámokat vizsgáló nonprofit cég panaszlevelet küldött a Walmartnak, amelyben közölték, hogy

mintegy száz olyan terméket – köztük fogkrémeket, babatörlőkendőket, valamint matracpárnákat – találtak, amelyeket az USA-n kívül gyártottak, mégis a „Made in the USA” címkékkel voltak ellátva.

- írja a Marketwatch.

A Walmart mintegy 25 ezer, ilyen címkével ellátott terméket árul, és azt hirdeti, hogy az „Amerikai munka” nevű kezdeményezésének keretében növeli az amerikai gyártású cikkek beszerzését.

A Walmart sokkal inkább üzleti megfontolásokból használja a "Made in USA" feliratot, mintsem patriotizmusból. Forrás: Patrick T. Fallon/Bloomberg via Getty Images/2013

A TINA.org közölte, hogy vizsgálatot fog kérni a kereskedelmi bizottságtól, amennyiben a Walmart nem rendezi a problémát.

„Az elsődleges belső vizsgálatunk alapján azt gondoljuk, hogy a tévedés csak néhány termékünknél fordult elő és biztosak vagyunk benne, hogy erről minden információ megtalálható a honlapunkon” – olvasható a Walmart közleményében.

Az áruházlánc szóvivője azt is mondta, hogy

néhány héten belül eltűnnek a „Made in the USA” címkék a weboldalról

és a nők gazdasági erősítéséről szóló címkék is lekerülnek a termékekről.

Korábban azért látták el ilyen feliratokkal a Walmart termékeket, hogy a vásárlók könnyebben megtalálják, amit keresnek. A szóvivő állítása szerint néhány internetes kereső sajnos nem a helyes terméket jeleníti meg, de már dolgoznak a probléma megoldásán.