Az egész ügy úgy robbant ki, hogy a Truth in Advertising (TINA.org) nevű, a megtévesztő reklámokat vizsgáló nonprofit cég panaszlevelet küldött a Walmartnak, amelyben közölték, hogy
mintegy száz olyan terméket – köztük fogkrémeket, babatörlőkendőket, valamint matracpárnákat – találtak, amelyeket az USA-n kívül gyártottak, mégis a „Made in the USA” címkékkel voltak ellátva.
- írja a Marketwatch.
A Walmart mintegy 25 ezer, ilyen címkével ellátott terméket árul, és azt hirdeti, hogy az „Amerikai munka” nevű kezdeményezésének keretében növeli az amerikai gyártású cikkek beszerzését.
A TINA.org közölte, hogy vizsgálatot fog kérni a kereskedelmi bizottságtól, amennyiben a Walmart nem rendezi a problémát.
„Az elsődleges belső vizsgálatunk alapján azt gondoljuk, hogy a tévedés csak néhány termékünknél fordult elő és biztosak vagyunk benne, hogy erről minden információ megtalálható a honlapunkon” – olvasható a Walmart közleményében.
Az áruházlánc szóvivője azt is mondta, hogy
néhány héten belül eltűnnek a „Made in the USA” címkék a weboldalról
és a nők gazdasági erősítéséről szóló címkék is lekerülnek a termékekről.
Korábban azért látták el ilyen feliratokkal a Walmart termékeket, hogy a vásárlók könnyebben megtalálják, amit keresnek. A szóvivő állítása szerint néhány internetes kereső sajnos nem a helyes terméket jeleníti meg, de már dolgoznak a probléma megoldásán.