Kisvállalkozókat karol fel a Metro áruházlánc

Metro áruház
Vágólapra másolva!
Nagykereskedőként a Metro áruházlánc nemcsak beszerzési forrásként működik: mind a független kiskereskedelemben, mind a vendéglátásban edukációs szerepet tölt be. A vállalatnak kiemelten fontos, hogy a magyar beszállítók termékeit forgalmazza és népszerűsítse. A június végéig tartó Magyar Hetek programsorozat ezért nagyon fontos bemutatkozási lehetőség a magyar kisvállalkozások vezetőinek.
Vágólapra másolva!

A húsz beszállító partner többek közt tejtermékeket, húskészítményeket, friss húsokat, italokat, zöldségféléket és zöldfűszereket állítanak elő.

Június végéig itt főszerepet kapnak az őstermelők és a kisvállalkozók Forrás: Metro-áruházlánc

Glattfelder Béla a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára elmondta, hogy a kormányzat kiemelt célja a magyar kkv-k támogatása. Hozzátette, kiemelten fontos a Metro nagykereskedelmi tevékenysége, hiszen kínálata révén nagy ráhatása van a kiskereskedelmi és a vendéglátással foglalkozó vállalkozások beszerzési magatartására. „A jó minőségű és elegendő mennyiségű magyar termék mindig a legjobb alternatíva a külföldi kiváltására, ráadásul a magyar termékek ízvilága és megjelenése áll legközelebb a hazai ízlésvilághoz” – mondta a politikus.

Horváth Imre, a Metro Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója kiemelte, nagykereskedőként szervezetten, tudatosan keresik az együttműködési lehetőségeket a beszállítókkal, az a céljuk, hogy felhívják a figyelmet az új termékekre. Elmondta, az országos hálózatnak köszönhetően stabil hátteret tudnak biztosítani a hazai termelőknek és beszállítóknak, a minőségi sztenderdek pedig a versenyképességük egyik fontos kritériumát biztosítják. „A magyar beszállítóink termékei alapvető fontosságúak kínálatunkban, hiszen a hazai ízvilágot, szokásokat kizárólag a magyar termékek tudják kiszolgálni. Emellett maximálisan megfelelnek a frissesség és a minőségi követelményeknek” – magyarázta a vezérigazgató.

Óriási lökést adhat a nagykereskedelem

Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője az együttműködési megállapodás legfontosabb eredményének azt tartja, hogy még szélesebb körben találkozhatnak a fogyasztók a védjeggyel jelölt termékekkel. Ezzel újabb lépéssel kerülünk közelebb az egységes eredetjelölés kialakulásához, ami nemzeti érdek, ezen kívül előadásokat szerveznek a nagyvállalattal közösen, ezek keretében bemutatják, milyen előnyei vannak a magyar beszállítók számára, ha egy nagykereskedelmi lánc segíti munkájukat, és népszerűsíti a civil szervezet által tanúsított termékeiket.

Szellák János, aki családi vállalkozásban zöldfűszer-beszállító, így jellemezte kapcsolatát a Metróval: „Az áruház beszerzésében a zöldfűszerek nagyon kis tételt képviselnek, ennek ellenére úgy érződik a partneri kapcsolatban, hogy a mi vállalkozásunkkal és termékünkkel sokat foglalkoznak. Az együttműködés során nagyon komoly minőségi elvárásoknak kell megfelelnünk (ezrelékes minőségi hibahatár alatt tudunk maradni), ezzel együtt ezt én rendkívüli mértékben támogatom, és örömmel látom, hogy a Metro egyedülálló módon ilyen magas minőségi követelményeket támaszt beszállítói felé. Maximálisan velünk vannak és támogatnak minket, minden időben rendelkezésünkre állnak, segítenek és bíztatnak minket, ami sokat jelent számunkra ebben a nehéz munkában. Ma már mindenképpen a minőséget helyezzük a mennyiség elé, ezért is szállítunk csak a Metrónak. A biztos partneri viszony tervezhetőséget ad nekünk.”

Orosz Csaba bortermelő, a Winelife Kft. társtulajdonosa az alábbiakat emelte ki: „Nagy hálával tudok beszélni az együttműködés kezdeteiről. Fiatal, feltörekvő vállalkozásként, 1-2 éves tapasztalattal kerülhettünk be a Metro országos kínálatába, most már lassan két éve. Óriási lépés ez nekünk, hiszen így valóban ismertek és elérhetőek lettünk az ország egész területén. A munkakapcsolatunk is remek, sok helyre szállítunk be, de a Metro különleges helyet foglal el értékesítő partnereink között, hiszen olyan stabil hátteret biztosít nekünk, amivel valóban tervezhetünk. Széles célcsoportokhoz jutnak el termékeink, biztos pénzügyi alapokon, korrekt üzleti kapcsolatot ápolunk. A beszerző csapat szakértően, és rugalmasan kezeli a felmerülő kérdéseket. Ennél jobb üzleti kapcsolat, már csak a mesében létezhetne.”

Borbély Sándor salátabeszállító, a Jászvega Kft. társtulajdonosa hangsúlyozta: „Az együttműködés a Metróval hatalmas lépés volt anno, hogy a nagybani piacon működő őstermelőként országosan is jelentős vállalkozássá válhassunk. Sokak számára óriási lehetőség az, hogy a METRO nemzetközi vállalatként sem felejtette el azt, hogy minden nagynak apró a kezdete, és fontos törekvése, hogy felkarolja és segítse a hazai termelőket az igazi sikerek elérésében. 2015-ben újabb közös termékfejlesztés valósult meg a Metróval. Ez az újdonság a szívsaláta, mely piros és zöld színben is elérhető a legkiválóbb szendvics alapanyag, hiszen apró levele van, nem kell tépkedni, így rendkívül könnyű felhasználást tesz lehetővé. A magyar termelés biztosítja a frissességet, jobb szállíthatóságot, tervezhetőséget, mind a termelő, mind a kereskedő részéről, a reggel leszedett termékek pár órán belül az áruház polcain vannak. Nagyon örülök, hogy a Metro szakértői csapatával nagyon jó együttműködést ápolunk, hiszen a közös fejlődés és együttgondolkodás mindkét fél érdeke.”

Budai Lajos és Jordán Ákos a Bogád-Hús Kft. társtulajdonosai (húskészítmények beszállítói) elmondták: „A 2005-ben alakult vállalkozásunk, 2011-ben eddigi működése legfontosabb mérföldkövéhez érkezett. A Metro regionális beszállítói lettünk. Kezdetben három áruházban kaptunk lehetőséget termékeink bemutatására, kóstoltatására, a folyamatos polci elérhetőség biztosítása mellett. A befektetett munka, termékeink ízei, a Metro rugalmassága sikeressé, eredményessé tették a közös munkát. Jelenleg már öt áruházban vagyunk jelen bogádi termékeinkkel. Emellett országos beszállítási szerződésünk van több sajátmárkás termék gyártására is. A közel 40 munkatársunk naponta készíti a finom kolbászokat, sajtokat, hurkákat, hogy a hazai vállalkozók, a Metro partnerei, igazi magyaros ízeket tudjanak termékként vagy alapanyagként értékesíteni és felhasználni.”

Ezek lehetnek az első lépések

Horváth Imre vezérigazgató elmondta még, immár több mint 20 éves magyarországi működésük során jelentős figyelmet fordítottak arra, hogy a legjobb minőségű hazai alapanyagokat és azok beszállítóit kutassák fel. „Folyamatosan és aktívan keressük őket, ennek egyik új eszköze a most induló weboldal, ahol leendő partnereink tudnak kapcsolatba kerülni velünk, bemutatkozni és megtenni az első lépést a sikeres együttműködés elindítása felé. Arra biztatom a magyar vállalkozásokat, hogy minél többen jelentkezzenek nálunk” – zárta a gondolatait Horváth Imre.