Így hirdessen az ember, ha kkv

Sylvester Stallone egy orosz vodkareklámon
Sylvester Stallone egy orosz vodkareklámon
Vágólapra másolva!
Rengeteget olvasni manapság a kkv-marketinggel kapcsolatban jól képzelt tapasztalt szakemberektől és önjelölt guruktól egyaránt. Nem egyszerű tehát rendet vágni az online hirdetési piacon uralkodó káoszban, de most kísérletet teszünk rá.
Vágólapra másolva!

A számok nem hazudnak

Az online hirdetések legnagyobb előnye a mérhetőség. Ezzel teljesen naprakész információnk lehet arról, hogy hány látogató és hány vásárló érkezik a weboldalunkra egy-egy kampányunkból. A három legfontosabb szám az oldal látogatottsága, a bejelentkezések vagy online megrendelések (konverziók), illetve a kettő hányadosából kapott konverziós arány. Ez utóbbiból megtudhatjuk, hogy hány érdeklődőre van szükségünk átlagosan egy vásárláshoz.

Sylvester Stallone egy orosz vodkareklámon Forrás: Flickr/Cory M. Grenier

Korlátozott erőforrások

Egy kis-és középvállalkozásnak általában korlátozott erőforrásai vannak, így a marketinggel foglalkozó kollégát is elsősorban azonnali eredmények felmutatására ösztönzik. A források szűkössége okán érdemes elkerülni a kizárólag brandépítést szolgáló megjelenéseket, mivel azok nem ezt a célt szolgálják. Kkv-ként kizárólag brandépítésre törekedni olyan mintha lyukas vödörbe töltenénk vizet: folyamatos utánpótlásra van szükség ahhoz, hogy valamikor tele legyen, ráadásul olyan ütemben kell utántölteni, hogy gyorsabb legyen, mint ahogy kifolyik. A vödör itt az ismertség, a lyuk a vödrön az emberi emlékezet hiányossága és a reklámzaj, a víz pedig a reklámköltségre szánt kereted. Ha kis nyomással tudunk tölteni, a vödrünk soha nem lesz tele, ráadásul bokáig állunk majd a sárban.

Átkattintás alapján

Ahhoz, hogy legalább az első bekezdésben érintett szám, az oldal látogatottsága már a megjelenés megrendelésekor kalkulálható legyen, érdemes átkattintás alapon vásárolni hirdetést. Erre lehetőséget biztosít a például a Google Adwords és a Facebook hirdetési rendszere is, ahol a versenytársakkal licitálva lehet egy-egy érdeklődőt megszerezni. Mindkét megjelenési forma díja elég nagy szórásban változik – néhány forinttól több ezerig – kampányonként, szezononként és iparáganként. Ezért érdemes az ilyen irányú kampányokra napi szinten figyelmet fordítani, hogy optimális eredményeket érhessünk el.

Az országos média

Nem is olyan régen egy kis- vagy középvállalkozás vezetőjének, marketingesének még könyörögnie kellett ahhoz, hogy a legnagyobb látogatottságú oldalak képviselői egyáltalán szóba álljanak vele, ha pedig árajánlatig jutott az egyeztetés, jószerivel megfizethetetlen árakkal találkozott a megrendelő. Ebben nagyjából egy éve volt áttörés, amikor itthon elsőként az Origo portfólióján nyílt lehetőség kiszámítható, átkattintásalapú hirdetések megrendelésére. Kimondottan kkv-kra specializált csomagokat alakítottak ki, amelyekben a licitalapú hirdetésekkel szemben fix átkattintási áron van lehetőség garantált számú érdeklődő megszerzésére.

Amennyiben tájékozódna a cégére szabott megoldásokról, az alábbi űrlap kitöltésével egy ingyenes személyes konzultációra nyílik lehetősége: