Összeolvasztaná a Fiatot az Apple-lel a vezérigazgató

Sergio Marchionne, Luca di Montezemolo
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) chairman Sergio Marchionne (L) poses with former Ferrari chairman Luca Cordero di Montezemolo (R) upon their arrival for a news conference in the Ferrari headquarters in Maranello on Septeber 10,2014. Ferrari, a byword for flashy sports cars, hit rough ground Wednesday with the shock announcement that its president of 23 years, Luca Cordero di Montezemolo, has been pushed out after a boardroom split. Just days after saying he wanted to stay, Montezemolo -- who has been dogged by six years of Formula One racing failure -- announced he will be stepping down on October 13. AFP PHOTO / STR
Vágólapra másolva!
Rengeteg pénzt költenek fölöslegesen fejlesztésekre az autóiparban, a Fiat Chrysler vezérigazgatója ezért összeolvadásokat és költségcsökkentést sürget. Saját cégét akár az Apple-lel is összeolvasztaná. A Fiat Chrysler jól zárta az első negyedévet, 2015 egészére bő egymilliárd dolláros nyereséget várnak.
Vágólapra másolva!

Nem zárja ki annak lehetőségét, hogy cége összeolvadjon az Apple-lel vagy egy másik techcéggel, mondta Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) vezérigazgatója, amikor ismertette a vállalat első negyedéves eredményeit.

Rengeteget költenek

Összeolvadásokra és költségcsökkentésekre lenne szükség az autóiparban, hangsúlyozta az FCA elnöke az AP hírügynökség tudósítása szerint. A legnagyobb gyártók 2014-ben 136 milliárd dollárt költöttek kutatás-fejlesztésre, ez a szám 2010-ben még csak 85 milliárd dollár volt.

A vezérigazgató szerint az autóipari cégek négy év alatt forgatnak be fejlesztésekbe a vállalatok értékének megfelelő összeget, holott más iparágak átlagban 20 év alatt költenek ennyit.

Évi 5 milliárd dollárt lehetne spórolni

Az autóiparban hihetetlen mennyiségű pénzt költenek olyan, saját alkatrészek fejlesztésére (például motorok és váltórendszerek), amik között a vásárlók semmiféle különbséget nem érzékelnek.

„Ez a szó legtisztább értelmében vett gazdasági pazarlás. Hihetetlen mennyiségű tőkét teszünk kockára” – mondta Marchionne. Az FCA évente 2,7 és 5 milliárd dollár közti összeget tudna megspórolni, ha megosztaná a fejlesztési költségeket egy másik autógyártóval, véli a vezérigazgató.

Marchionne szerint az autógyártók túl sökat költenek fejlesztésekre, feleslegesen Forrás: AFP/-

Egymilliárd dolláros nyereséget várnak

Az FCA-nak egyébként jól sikerült az első negyedév, 101 millió dolláros nyereségről számolt be a vezérigazgató, 2014-ben 193 millió dolláros nettó veszteséggel kezdték az évet. 2015 egészére 1,1 és 1,3 milliárd közti nyereséget várnak, 4,8 és 5 millió autó eladásából.