Megdobta a webkereskedelmet a vasárnapi zárva tartás

Lenovo IdeaPad Y510P, így kell ügyesen laptopot venni
Egyre természetesebb az online vásárlás
Vágólapra másolva!
Az idei év minden jel szerint fordulatot hoz a webáruházak életében. Az eNET februári felmérése szerint a vasárnapi boltbezárás minden harmadik webshopnak hoz majd érezhető forgalomnövekedést, 17 százalékuk pedig már kifejezetten vasárnapi kampányokban gondolkozik.
Vágólapra másolva!

Az e-kereskedelem évről-évre egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben, egyre természetesebbnek látjuk, hogy online vásároljunk. Néhány érdekesség: 2013-ban a Shopline-os csomagokhoz összesen 260 km ragasztószalagot és 25 tonna kartondobozt használtak fel. A JátékNet legkisebb összegű, futárral szállított rendelése 5 darab füzetborító volt, összesen 350 Ft értékben. Egy vevő Pick Pack átadópontra kért 1 darab füzetborítót, a 290 forintos termékért a szállítással együtt 1080 forintot fizetett. Az újrahasznosítást egyéni felfogásban értelmező Első Magyar Zoknicsereprogram olyan sikeres lett, hogy a használt zoknikból készített szigetelőanyaggal egy egész focipályát be lehetne takarni. Az akciót meghirdető hdishop.hu oldalon történt az is, hogy néhány nő mintegy 200 ezer forint értékben rendelt harisnyát. Valamennyien bankban dolgoznak, visszatérő vásárlók, és a rendelés összesen 147 pár harisnyára szólt.

Egyre természetesebb az online vásárlás Forrás: Lenovo

De 2014 sem volt gyenge év a szektorban: 5500 bejegyzett webáruházban majdnem 266 milliárd forintot költöttünk el, csaknem ötödével (49 milliárd forinttal) többet, mint 2013-ban. A boltbezárással idén speciális helyzetbe kerülő webáruházaknak most különösen izgalmas kérdés, ki lesz az év internetes kereskedője.

Ki lesz az Év Internetes Kereskedője?

A kilenc éve alapított díjat minden évben a legnépszerűbb webáruház nyeri el. Az első fordulóban április 14-28 között maguk a vásárlók jelölhetik kedvenc boltjaikat a verseny weboldalán.

A második fordulóba az itt legtöbb szavazatot begyűjtő 20 webshop kerül. A harmadik fordulóba közülük juttatnak be 10-et a tesztelők. Ők lesznek a döntősök, akiknek erre az alkalomra egyéni prezentációt kell összeállítaniuk arról, mi teszi különlegessé a vállalkozásukat.

A zsűrit leginkább meggyőzőbb pályázó azután egy éven át használhatja az Év Internetes Kereskedője címet és logót, jelentős médiafigyelmet kap, ehhez a Testbirds részletes értékelését, tanácsadását, illetve a Szallas.hu wellness hétvégéjét összesen 2,5 millió forint értékben.