Közelebb vinnék Zalaegerszeget a határhoz

M43-as
Makó, 2014. július 17. Munkagépek dolgoznak a Makó felé vezető pályatest építésén az M43-as autópálya Makó és az országhatár közti szakaszán 2014. július 17-én. MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely
Vágólapra másolva!
A Zalaegerszeg és Vasvár közötti szakasz építésével kezdődik az M9-es gyorsforgalmi út építése, közölte Lázár János a Zalai Hírlap csütörtöki számában megjelent interjúban.
Vágólapra másolva!

Gazdasági értelemben Zalaegerszeg nehezen megközelíthető település, a kormány ezért két döntést hozott a város polgármesterével megállapodva, mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Be kell fejezni a 76-os főút nyomvonalán megkezdett négysávosítást, hogy 2018-ig Zalaegerszeg és Balatonszentgyörgy között gyorsforgalmi út csatlakozzon az M7-es autópályához.

Kerüljön közelebb a határhoz

Legalább ennyire fontos, hogy Zalaegerszeg közelebb kerüljön a nyugati határhoz is, ezért az M9-es autópálya nyomvonalának építését itt kezdik el, Zalaegerszeg és Vasvár között valósulhat meg az első szakasz, amelynek építése 2018-ig elindul, mondta a miniszter.

Százmilliárdos áldozatot vállal a kormány Fotó: Polyák Attila - Origo

Az M9-es és M8-as metszéspontja Vasvárnál lesz, így az M8-ason a teherforgalmat el tudják vezetni a határig, tehát kifejezetten Zalaegerszeg gazdasági lehetőségeinek bővítése miatt vállal ekkora, akár százmilliárdos nagyságrendű anyagi áldozatot a kormány, mondta Lázár János. A 76-os út hazai költségvetésből készül, az M9-es Zalaegerszeg és Vasvár közötti szakasza pedig európai uniós források bevonásával valósul meg.