Vágólapra másolva!
 Legutóbb a vasárnapi boltbezárások kapcsán merült fel, hogy számíthatnak-e a szektor képviselői plusz bevételekre, most arra próbáltunk fókuszálni, hogyan lehet sikeres és stabil vállalkozást indítani ebben a piaci szegmensben.  
Vágólapra másolva!

Ha megvan a jó ötlet

Kezdő lépésként érdemes körülnézni a már meglévő piacon. Sajnos ebben az esetben is igaz az a közhely, hogy “már mindent kitaláltak”, így nagy eséllyel fogunk találni olyat, aki a mi elképzeléseinkhez hasonló dologgal foglalkozik egy kész, kifejlett rendszerben, megnyerő megjelenéssel. Nem kell azonban megijedni, inkább próbáljuk meg felmérni a konkurencia erősségeit és gyengeségeit.

Forrás: Dreamstime

Nézzük meg, mi mit csinálnánk másként és nyugodtan tanuljunk - ha úgy tetszik lessünk el - jó dolgokat a másiktól. Ne felejtsük, hogy “másodikként” az az előnyünk is megvan, hogy sok dologgal nem nekünk kell majd kísérletezni. Persze nem árt egy üzleti terv sem.

Építsünk áruházat

A webalapú értékesítési felület kialakítására számtalan módszer van. Választhatunk a népszerű tartalomkezelő-rendszereken alapuló szolgáltatások közül, mint pl. az ingyenes WooCommerce, de akár saját motor fejlesztésébe is kezdhetünk. “Hosszútávon érdemes mérlegelni, hogy az egyénileg fejlesztett megoldások - bár költségesebbek - stabilabbak és jobban testre is szabhatók a tömegsablonra készülő áruházaknál. Ráadásul egy népszerű platformot többen ismernek, így többen is próbálhatják támadni azt.” - mondja el Szabó Gergely a miniprojektor.hu webshop marketing managere.

A kulcs az információ

Gyakori hiba az új és régi webáruházak esetén is, hogy nem fordítanak elég figyelmet az információk átadására. A jó minőségű, több szögből befotózott, nagy termékkép az alap, amelynek meg kell lennie, hiszen a vizualizáció fontos szerepet játszik a választás során.

Forrás: Dreamstime

Ugyanilyen értékes az, ha az általános PR szöveg mellett - jól strukturáltan - a termékkel kapcsolatos főbb információkat is leírjuk. Így elkerülhetjük, hogy a vevő “utánanézés közben” elnavigáljon egy másik oldalra és ott vásárolja meg a kiválasztott terméket. “Mi alapvetően minden termék esetén próbáljuk igényes képes - szöveges - videós tartalmakkal kiszolgálni az érdeklődőket. Ne feledjük, hogy ilyenkor nincs fizikai bolt, vagy személyes interakció: az egyetlen, ami bizalmat ébreszthet, vagy eltántoríthat a vásárlástól, csakis az oldalunk.- mondja el Szabó.

Tegyünk személyessé a vásárlást

Kezdetben valószínűleg nem fogunk havi több ezer vevőt kiszolgálni és milliárdos forgalmat bonyolítani, ezt azonban ne fogjuk fel negatívan. A lényeg, hogy mindig tudjuk, pontosan mi a pozíciónk a piacon és mi az, amit előnnyé formálhatunk a konkurenseinkkel szemben az adott esetben. Amíg kevesebb ügyfél van, nagyobb figyelmet lehet fordítani a személyes kapcsolatokra és a folyamatok megfelelő kialakítására, hogy később se legyen gond. Akár egészen egyedi megoldásokat is kínálhatunk.

Forrás: Dreamstime

“Mi alapvetően egy nehéz szegmensben értékesítünk, mivel az emberek nem ismerik a zsebprojektorokat így nehéz felkelteni a vágyat és a bizalmat egy ismeretlen termék iránt. Kollégáinkkal éppen ezért találtuk ki a kezdetekkor, hogy irodánkban személyes kipróbálási lehetőséget biztosítunk, annak ellenére, hogy alapvetően webshopot üzemeltetünk. Ez kiemel a nagyobb versenytársak közül is. - vallja a miniprojektor.hu csapata.

A jó reklám nem mindig drága

Tévhit, hogy pénzt csak pénzből lehet csinálni, ami zsákszámra kell egy sikeres vállalkozás ismertté tételéhez. Az azonban igaz, hogy rendelkeznünk kell valamekkora havi marketing kerettel, amit jól kell tudni elkölteni. “Jó ötlet végiggondolni, hogy kiknek szánjuk a termékünket és így megkeresni a célcsoport érdeklődésének megfelelő tematikus hirdetési felületeket. Mi a kezdetekkor sok mozis oldalon hirdettünk és számtalan online hírportál technikai rovatának ajánlottunk fel készülékeket tesztelésre.

Ezt egészítjük ki jelenleg is az Üzletrész Direkt általános elérést biztosító csomagjaival.- mondja Szabó. Sokan meglepődnének, ha tudnák hogy relatív nagy látogatottságú oldalakon (pl. egy hobbiként indított kulturális, gasztronómiai vagy utazási blogon) milyen alacsony összegért lehet hirdetési felülett vagy PR cikket vásárolni. Jó döntés lehet, ha kezdetben főleg online kampányokkal próbáljuk meg elérni a célközönséget, mivel ezek általában olcsóbbak, gyorsabbak, más társaiknál az eredmények pedig kis túlzással azonnal mérhetőek a látogatottságban a különböző statisztikák alapján. Persze egy-egy jól elhelyezett óriásplakát is sokat fog segíteni.

Merjünk kérdezni

Végezetül a legfontosabb tanács, hogy legyünk pontosan tisztában azzal, mit nem tudunk és mikor kell segítséget kérnünk. A webes tervezéssel, internettel és reklámozással foglalkozó cégek tárháza rendkívül széles, így biztosan meg fogja találni a megfelelő partnereket céljai eléréséhez.