Ez nem mázli, hanem piaci rés

Növényi alapanyagok, elviselhető árak, semmi várakozás: ebből áll a BioHair sikermixe
Vágólapra másolva!
Hat évvel ezelőtt a válságra kerestek gyors megoldást egy fodrászüzlet alapítói, de annál valami sokkal értékesebbre bukkantak.
Vágólapra másolva!

Perger Gabriella marketinges és Binder Géza mesterfodrász presztízs fodrászatot nyitott 2000-ben. Kilenc évvel később több százezer vállalkozóhoz hasonlóan kénytelenek voltak belátni, hogy ha nem találnak valamilyen leleményes megoldást, elsüllyednek. A piacon akkor kötelező zsebbarát árak mellett valamilyen feltűnő újításra volt szükségük. A természetes alapanyagok mellett ezért úgy döntöttek, ez lesz az a szalon, ahová a gyakran nehézkes előzetes foglalás nélkül, az utcáról beeshet bárki.

Növényi alapanyagok, elviselhető árak, semmi várakozás: ebből áll a BioHair sikermixe Forrás: BioHair Franchise Hálózat

Az ötlet már a nyitás napján 45 embert eltalált. Majd az első hónapban elérték azt a vendégszámot, amelyet 12 hónap alatt vettek célba.

Mindenki megkapja a magáét

A félig ösztönösen felfedezett, de meglepően gyors sikert hozó üzleti mix tehát így állt össze:

  • megengedhető árak,
  • természetes alapanyagok,
  • azonnali kiszolgálás.

Úgy tűnik, ennyi elég ahhoz, hogy egészen különböző társadalmi csoportok a magukénak érezzék a BioHairt. A kismamák a vegyszermentes alapanyagoknak örülnek, a nyugdíjasok annak, hogy anyagilag nem megterhelő, az elfoglalt nők értékelik a gyors szolgáltatást, a férfiak pedig azt, hogy nem kell bejelentkezni.

Ha nincs tőke, legyünk hálózat

Úgy látszott tehát, a piac vevő lenne a fejlesztésre, de ilyen volumenű összegekről akkor még nem is álmodhattak az alapítók. A megoldás a franchise-rendszer lett. Ez sem volt automatikus folytatása a sikernek, az első jelentkezőknek mindössze néhány hónap üzleti adat alapján kellett eldönteniük, belevágnak-e. 2010 végére 12, egy évvel később 30 vállalkozó szavazott bizalmat a márkának. A BioHair üzletből üzletlánc lett.

Díjak és tervek

Ugyancsak 2011-ben történt, hogy a Magyar Franchise Szövetség a BioHairnek ítélte az év legdinamikusabban fejlődő franchise-hálózata címet. 2012-ben Az Év Marketing Díja mellett a fejlesztések is elindultak. A szalonokban megjelent két új szolgáltatás: az Expressz manikűrben és az Expressz kozmetikában ugyanúgy nem szükséges előzetesen időpontot foglalni, mint a mosáshoz vagy vágáshoz. Invesztáltak egy turbóburába, amely 8 percre rövidíti le a festék hatóidejét. 2015 elejétől kezdve minden szalonban valós időben lehet visszajelzést adni a szolgáltatásról, áprilisban pedig debütál a BioHair saját, teljesen parabén-, SLES- és GMO-mentes, növényi alapú sampon- és balzsammárkája. A termékek kizárólag növényi összetevőkből készülnek, illetve 2014 végére 42, nem csak fővárosi szalonból állt a hálózat. Pillanatnyilag az erőteljesebb kelet-magyarországi terjeszkedésben gondolkoznak – és természetesen abban, hogy nemzetközi piacra lépnek.