A január 24-én bekövetkezett munkahelyi baleset olyan – a színház alaptevékenységét érintő – hiányosságokat tárt fel, amelyek azonnali beavatkozást igényeltek, tudtuk meg Zalán Jánostól, a Pesti Magyar Színház igazgatójától. Ezért kap a színház most 200 millió forintot a költségvetés rendkívüli intézkedésekre szolgáló keretéből.
Elsősorban az élet-, baleset-, munka- és tűzvédelmi hiányosságok felszámolására, megszüntetésére koncentráltak, válaszolta kérdésünkre a színház új igazgatója. "Következő lépésként a folyamatos működéshez elengedhetetlen, hiányzó hatósági engedélyek beszerzését tűztük ki célul - ehhez szükséges, hogy az előző vezetés által elmulasztott, ám jogszabályokban rögzített állagmegóvások, karbantartások cserék és pótlások elvégzésre kerüljenek. Ezeket apránként, kisebb összegek ráfordításával kellett volna elvégezni az elmúlt években, de nem történtek meg" - nyilatkozta Zalán János.
"A színház épületének állaga, az esetleges műszaki felújítás kérdése már a pályázati időszakban is felmerült, hiszen a Pesti Magyar Színház épülete nem volt ismeretlen a jelenlegi vezetés előtt" - állítja az igazgató. Zalán János szerint már a pályázatban jelezték, hogy az épület felújítására, műszaki korszerűsítésére költeni kell. "Az évekig elhanyagolt műszaki karbantartás következményeként lerobbant intézményben szinte nincs olyan terület, amely ne igényelne azonnali beavatkozást. Az élet és a sajnálatos baleset azokat az előfeltevéseket igazolta, hogy vannak hiányosságok és azokat meg kell szüntetni" - véli Zalán János.
Az igazgató szerint a mai világban nagyon kevés pénz jut kultúrára, ezért mindeképpen örömteli, hogy a Magyar Színház pénzt kapott állagmegóvásra.