Már nem a márkakereskedő ajánlása alapján választunk lízinget

Vágólapra másolva!
Kis önerő, egyszerű, gyors ügyintézés, minimális dokumentációs igény, kedvező adózási szabályok – ezek a legfontosabb előnyök, amiért a cégvezetők egyre gyakrabban választják a lízingfinanszírozást.
Vágólapra másolva!

Főleg autóvásárlásra és legtöbbször ötéves futamidővel használnak a cégek lízingkonstrukciókat - derül ki a GfK és a CIB Bank közös kutatásának a most publikált eredményeiből.

Negyedével nőtt

A Magyar Lízingszövetség adatai szerint 2014-ben a finanszírozott összeg 453 milliárd forint volt, ami csaknem a negyedével meghaladja a 2013-as adatot, miközben a szerződések száma 10 százalékkal, 73 ezerre emelkedett.

Segít az NHP

„A lízing fellendülésében komoly szerepe volt az MNB növekedési hitelprogramjának, de a pénzügyi elvárások, az ügyfelek tudatossága is változott az elmúlt években" - mondta az elemzett adatokkal kapcsolatban Pituk Attila, a CIB Lízing lakossági és kisvállalati szegmens vezetője.

20 százalék szereti

Az elemzés szerint a cégvezetők, illetve a cégek pénzügyi vezetői közül minden ötödik kifejezetten előnyben részesíti a lízinget a többi finanszírozási formával szemben, és csupán 2 százalékuk utasítja el azt.

A nagyobb beruházók kétharmada

Ez megmutatkozik a tervekben is: a nagyobb beruházást tervezők kétharmada számol lízingfinanszírozással. A konstrukció hátrányai között tízből csupán egy cégvezető említi, hogy az eszköz a finanszírozás futamideje alatt nem kerül a lízingelő tulajdonába, vannak ugyanakkor, akik ugyanezt az előnyök között sorolták fel, hivatkozva arra, hogy később nem kell foglalkozni az eszköz eladásával.

Főleg járművek

A lízinggel finanszírozott beruházások jobbára gurulnak, a cégek elsősorban teher - és személyautót vásárolnak így. A mezőgazdasági vállalkozások aktívak még a lízingpiacon, minden második így szerzi be a gépeit. Az átlagos lízingszerződés értéke 12 millió forint, a futamideje pedig öt év.

Pénzügyi szempontok

A lízinget választók legfontosabb szempontjai pénzügyiek, ezek közé tartozik a THM illetve a törlesztőrészlet nagysága. Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a potenciális ügyfeleknél nagyon komoly a súlya a korrekt tájékoztatásnak is.

Már nem a márkakereskedőkre hallgatnak

A finanszírozás igényléséről szóló döntéshez a vállalatok leginkább a bankjuktól, az internetről, és személyes pénzügyi tanácsadótól szereznek információkat, a márkakereskedők súlya – ellentétben a válság előtti időszakkal – már viszonylag csekély.