Mitől lesz egy rendezvény kihagyhatatlan?

kihagyhatatlan, rendezvény
Bármilyen gyors eredményt ígérhet a rendezvény, csak legyen igaz
Vágólapra másolva!
I Love Rendezvény címmel Magyarországon elsőként szervezett konferenciát rendezvénymarketing témában a Marketing Commando. Több mint 200 kkv vett részt az eseményen, ahol arról esett szó, hogyan lehet megtölteni egy rendezvényt – akár rendszeresen.
Vágólapra másolva!

Bármilyen gyors eredményt ígérhet a rendezvény, csak legyen igaz Forrás: Marketing Commando

A teltház szisztéma

Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója szerint egy rendezvény akkor lesz teltházas, ha a vevők úgy érzik, kihagyhatatlan, mellette pedig szisztematikusan reklámozzuk.

Ahhoz, hogy egy rendezvény kihagyhatatlan legyen, több dolognak kel teljesülnie. A legfontosabb, hogy a rendezvény legyen jól pozícionált. A pozícionálás azt jelenti, hogy egy szakterületre vagy a célpiac egy részére való fókuszálunk. Arra ad választ, hogy miért érdemes elmenni a rendezvényre. Ezzel hatékonyabban tudunk kommunikálni, és a vevő úgy érzi, neki szól a rendezvény. Például exportkonferenciából sok van, de az „Export Romániába“ rendezvény azonnal kihagyhatatlan lesz azoknak, akik arrafelé kereskednek.

„Új! Újdonság! Ilyen még nem volt!”

Ami új, azt érdekesnek és fontosnak érezzük. Ma például a mobiltelefonnal, közösségi médiával kapcsolatos témáknak van óriási újdonság- és vonzerejük.

Még csábítóbbá tesz egy rendezvényt a gyors eredmény ígérete. Bármit ígérhetünk, ami fontos a vevőnek, csak legyen igaz. Például hogy a rendezvény remek választás kezdőknek. Emellett a kihagyhatatlan rendezvényeknek rendszerint újszerű és meglepő koncepciójuk van. Kitűnő példa erre a szingliknek szóló főzőtanfolyam.

Jön! Jön! Jön!

Persze a kihagyhatatlan rendezvényt sem lehet megtölteni hirdetés nélkül. Hagyjunk elég időt a kampányra. A Marketing Commando például az egyik prémium konferenciáját már egy évvel a rendezvény előtt hirdetni kezdi. Érdemes mind online, mind offline eszközöket használni, mert sokkal jobb eredmények érhetők el.

Legyen benne ellenállhatatlan ajánlat

A rendezvények ajánlata legtöbbször ennyi: vedd meg a jegyet. Tegyük ennél vonzóbbá. Kínáljunk a jegy mellé valamilyen ajándékot, vagy az is hatásos, ha a jegy ára levásárolható.

A rendezvény mint marketingeszköz

A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott a legtöbbször valójában hatékony marketingeszköz. Az elsődleges célja nem az, hogy profitot termeljen, hanem az ügyfélszerzés, vagy akár a meglévő vevők megtartása – mondta Wolf Gábor.

A rendezvény mint marketing eszköz szinte minden iparágban használható. A konferencia résztvevői között a teljesség igénye nélkül volt kaszkadőr, szálloda, egészségügyi vállalkozás, IT-szolgáltató, coach, ügyvéd, nyelviskola, Adwords ügynökség, pénzügyi tanácsadó, fogorvosi klinika és sajtómunkás.