Snoop Dogg befektető lett a kedvenc kávézójában

Család, Snoop Dogg nagypapa lett
Imád mindent, ami organikus
Vágólapra másolva!
A fűszerboltból lett kávézóban minden organikus. Az ügyfélélmény is.
Vágólapra másolva!

Tizenkét évvel ezelőtt Phil Jaber, egy Los Angeles-i fűszerbolt tulajdonosa új szolgáltatásként elkezdett kávét főzni az üzletében. Hirtelen felindulásról szó sem volt, hét éven át kísérletezett új keverékekkel, mielőtt a vevőiből vendégeket faragott. („Négy év egy főiskolát elvégezni, én pedig hét évet töltöttem azzal, hogy megtaláljam a lehető legjobb aromákat” – meséli a bemutatkozó videóban.)

Imád mindent, ami organikus Forrás: AFP/Vivien Killilea

Itt a slow food mozgalom, és a biokávé, biocukor, biotejszín körül forog a világ. A kávé abszolút kézműves, nem gőzerővel érkezik, hanem szűrőn csöpög át. Az üzlet frekventált helyen, egy sarkon áll, Philt 25 éve imádja a környék, ez a fajta beágyazottság pedig kiváló lehetőséget adott a profilváltásra. 2003-ban hivatalosan is kávézó lett a vegyeskereskedésből, két évvel később pedig Phil átadta a fiának a vezetést, és elindult a terjeszkedés.

A növekedés is organikus, mint a kávé

A Philz Coffe mára 18 üzletből álló lánc, és csak ebben az évben 10 új nyitást terveznek. Phil már boltvezetőként népszerű figura volt a környéken, 25 év helyismerete és beágyazottsága nem is maradt hatás nélkül. Valóságos rajongótábora épp olyan lelkesen járt be kávéért, mint ahogy korábban zöldségért és konzervekért.

Miért szállt be Snoop Dogg?

Hogy a dolgok ideálisan haladnak, jól mutatja a közeljövőben esedékes 15 millió dolláros tőkeinjekció, amely már másodkörös befektetés. A pénz javarészt egy tőkealaptól érkezik, illetve egy vegyes csoporttól, amely angyalokból, színészekből, és Snoop Dogg személyéből áll. Jaber szerint egyáltalán nem az üzlet volt a legfontosabb a rappernek, köztudottan szívügye minden, ami bio. És lenyűgözte, ahogy itt a kávészemekkel bánnak.

A Philz Coffee-ban nemcsak a kávé kézműves, de a kiszolgálás, így az ügyfélélmény is. A kávé nem elkészül, majd megrendelhető, hanem „made-to-order”: ahelyett, hogy ráböknénk a kínálatra, a barista megkérdezi a vendéget, mivel szereti és hogy kéri az italát, mielőtt pedig leteszi, arra kéri, kóstolja meg, és szóljon, ha még nem hibátlan. Igaz, ezzel a tempóval nem fogják be egyhamar a Starbucksot. De nem is ez a céljuk.

A Philz Coffee-t San Fransisco legjobb kávéjának választották, a padon maga Phil bácsi beszélget az utcával Forrás: http://www.philzcoffee.com/

Van egy Philz üzlet a Facebook főhadiszállásán is, a TechCrunch szerint kifejezetten Zuckerberg kérésére. Hogy neki melyik fajta a kedvence, arról nincs hír, Snoop Dogg a Tesora keveréket szereti a legjobban. Történetesen azt, amelyikkel Phil Jaber baristaként debütált. Szívét-lelkét beletette az első változatba. Ezért is nevezte el kincsnek.