Harmatgyenge évet zárt a Prada

Vágólapra másolva!
28 százalékkal esett vissza az olasz luxusipari vállalat, a Prada nettó profitja a januárban zárult üzleti éve során, többek között a cég a túl drága, és nem sok újdonsággal kecsegető termékkínálatának köszönhetően. A vállalat ezért kínálata komoly átalakításával szeretne reagálni a jelenlegi helyzetre.
Vágólapra másolva!

28 százalékkal csökkent a Prada nettó profitja a januárral végződő üzleti éve során. A hongkongi tőzsdén jegyzett olasz luxusvállalat 450,7 millió eurós nettó profitja ráadásul az elemzők által várt 468 millió eurós eredményt is jelentősen alulmúlta. De a Prada negyedik negyedéves eredményei is messze elmaradtak a várakozásoktól és az egy évvel korábbi számoktól is.

A Prada a jövőben ezért a korábban tervezettnél kevesebb új bolt megnyitását tervezi, illetve több 1 000 és 1 200 dollár közötti táskamodell piacra dobásával akarja növelni árbevétele nagyságát. Az Exane BNP Paribas elemzője szerint ezekkel a lépésekkel akarja kiköszörülni a cég azt a csorbát, amit a túlságosan drága termékkínálata és az újdonságok hiánya okozhatott.

Forrás: Investor.hu

A vállalat eredményét viszont további külső tényezők is tovább rontották. A vállalat vezetése ezek közül kiemelte a globális gazdasági bizonytalanságot, illetve a politikai és társadalmi feszültséget, ami a Prada több piacát negatívan érintette.

A csendes-óceáni térségben például 3 százalékot esett a vállalat árbevétele, főként Hongkong és Makaó gyenge eredményeinek köszönhetően. Ez azért jelent komoly problémát, mert ez a régió számít a Prada legfontosabb piacának, ahonnan árbevételének 36 százaléka származik.

A makaói kereslet visszaesésében komoly szerepet játszhatott, hogy Kínában egyre inkább visszaszorítják a korrupciót, illetve visszafogják a kiugró állami juttatásokat is jelentősen csökketve ezzel az igényt a luxuscikkekre. De a hongkongi turisták 78 százalékát is kínaiak tették ki, ez a változás tehát itt is be tudott gyűrűzni a gazdaságba, ezen keresztül pedig a luxusipari vállalatok eredményeibe. Ezek értékesítései 14 százalékkal estek vissza tavaly, ezzel pedig 2003 óta először tapasztaltak visszaesést a kiskereskedelmi eladásaikban.

Nem mindenhol kellett azonban visszaeséssel szembesülnie az olasz luxusipari vállalatnak. A közel-keleti régióban például 10 százalékkal növekedni tudtak a cég eladásai, és Japánban is 8 százalékkal nőttek az értékesítések.

A vállalatcsoport márkái közül egyedül Prada eladásai csökkentek (1,7 százalékkal), azonban pont ez a brand felelős a vállalat konszolidált nettó eredményének 83 százalékáért is. A cég Miu Miu márkája 4 százalékos, a Church’s pedig közel 15 százalékos és a Car Shoe is 12 százalék fölötti növekedést ért el az árbevétel tekintetében.

Prada részvényárfolyama mindennek hatására közel 1 százalékkal csökkent a hétfői kereskedés során a hongkongi tőzsdén.

A Prada napi árfolyama Forrás: AmiBroker, Investor.hu