Így tett menővé teljesen unalmas fogyasztási cikkeket az E. T.

E.T., BMX, termékmegjelenítés, termékelhelyezés
Akkor egy BMX volt a sok közül, ma már mindenkinek az E.T. jut eszébe róla
Vágólapra másolva!
Bár már az sem volt véletlen, milyen márkájú fésűt húzott végig a haján James Dean az Ok nélkül lázadóban (Ace), és egy teljes nemzedék félálomban is tudta, milyen kocsit használ Steve McQueen A chicagói tanúban (Mustang), létezik egy film, amely egy pillanat alatt minden addiginál magasabbra tudta tenni a lécet a termékmegjelenítésben.
Vágólapra másolva!

Az E.T. nem pusztán úgy robbantotta fel a kasszákat 1982-ben, ahogy addig semmi más, hanem a következő 11 éven át a valaha bemutatott legnagyobb filmsiker lett — amíg Spielberg maga meg nem döntötte a saját rekordját a Jurassic Parkkal.

De a kertváros teljes lakosságát egy pillanat alatt virsliujjacskája köré tekerő, tízmillió éves kis szeretetgolyhó története nem csak a moziban tolta a csillagokig az eladásokat. A felbukkanó márkák többsége még hosszan sokszorozott, akár kiemelt szerepe volt a cselekményben, akár passzívan jelent meg a háttérben.

Akkor egy BMX volt a sok közül, ma már mindenkinek az E.T. jut eszébe róla Forrás: Wired

Ott van mindjárt a Reese’s Pieces, általában ez a leggyakoribb asszociáció. Ezzel a mogyoróvajjal töltött édességgel csalogatja elő Eliot az űrlényt, így találkoznak először. Az eredeti terv a Mars csokit vette célba, nyilvánvaló áthallással, de a Mars Inc. nem jött tűzbe az ajánlatra E. T. figurája láttán. Így a teljes űrjackpot a nagy versenytárs, a Hershey’s ölébe hullott. Ez a vállalat akkor kereken 1 millió dollárért megvásárolta a jogokat arra, hogy használhassa a film címét és megjeleníthesse a szereplőit a termékei csomagolásán. Két héttel később már triplázták az eladásokat, sok kiskereskedő hónapokon át nem tudott akkora mennyiséget rendelni, hogy kielégítse a keresletet.

Továbbá a film szinte estéről reggelre slágertermékké tett egy addig ismeretlen osakai BMX márkát. Hirtelen több ezer viszonteladó kezdett Kuwahara 3003-at rendelni egyszerre. Évfordulókra még mindig piacra dobnak egy jubileumi kiadást, és a vásárlók viszik, mint a Mars csokit.

Eliot szobája kisebb Star Wars múzeum. Ez nagyban tükrözi az akkori kiskamaszok jellegzetes szobabelsőit, persze a filmben elsősorban azt húzza alá, hogy Eliot az űrutazás megszállottja. Az sem lehet véletlen, hogy a rendező mindig is szoros alkotói kapcsolatban állt George Lucasszal. A Luxo L-1 asztali lámpa, amely jelentéktelen irodai kiegészítőből szintén klasszikus lett, Eliot asztalán egy felfújható cápa társaságában bukkan fel. Finom célzás Spielberg egy másik kasszasikerére.

Az Aurex SR-F100 lemezjátszó a Toshiba audio termékvonalának elhíresült darabja, a nappaliban Toshiba Blackstripe tévé áll, a tetején az akkor egy űrtémájú játéknak köszönhetően nagyon elterjedt Atari 2600 antenna. E. T. egy szintén korjellemző játékot hackel meg azért, hogy hazatelefonálhasson: a Texas Instruments Speak & Spell nevű alapkütyüje a helyesírásban adott nagy segítséget a gyerekeknek. Ha azt is számításba vesszük, mekkorát ugrott a Coors Beer forgalma a film hatására – ettől a sörtől lesz enyhén spicces E. T. –, nem kérdés: máig nem született olyan film, amely az E.T.-hez fogható innovációval integrálta a termékelhelyezést a történetbe.