A New York Times is ír a bérelhető magyar faluról

Viccnek indult, de nagyon bejött a megyeri kezdeményezés.
Vágólapra másolva!
Eredeti ötlettel igyekszik felfuttatni a települését a Veszprém megyei Megyer polgármestere: miután külön-külön senki nem akarta kibérelni a házakat, az egész falut adná bérbe.
Vágólapra másolva!

Pajer Kristóf falusi turizmust forradalmasító ötletéről a héten a New York Times is beszámolt, amiből azért annyi következtetést már most levonhatunk, hogy ha az üzleti siker még nem is, a hírnév már megadatott az ország egyik legkisebb településének.

Viccnek indult, de nagyon bejött a megyeri kezdeményezés. Forrás: Megyer.hu

A polgármester háttere egyébként némileg eltér az átlagos falusi tisztségviselőkétől: a Sex Action és a Hollywoodoo menedzsereként ugyanis neki van némi tapasztalata abban, hogy hogyan lehet felcsigázni a közönség figyelmét. Pajer a 2006-os polgármesterré választása óta mintegy kétszázmillió forint pályázati pénzt nyert a falunak, és tavaly a falu 18 lakosa 100 százalékos támogatással - ahogy ő fogalmaz, putyini eredménnyel - választotta újra.

210 ezer forint

A főutcástól, pajtástól bérbe vehető faluról február végén az Origo is írt: a Sümegtől mintegy 10 kilométerre lévő település bérleti díja 210 ezer forint, sőt, aki hosszabb tartózkodásban gondolkozik, annak települési tisztségek - például az alpolgármesteri cím - is kiadó. A bérlők kedvük szerint akár a falu utcáit is átnevezhetik: mind a kettőt.

Viccnek indult

Bár a hirdetést eredetileg viccből találták ki, a megjelentetésével természetesen volt egy olyan hátsó szándékuk, hogy hátha az ismertségük is növekedik némileg. Arra azonban sem az ötletgazda Balogh Barbara - aki egy családi panziókból álló szövetség marketingese - sem pedig a polgármester nem számított, hogy a poénjuk ekkorát üt majd.

2-3-ról négyszázra

"Erre egyáltalán nem számítottunk. Végülis ott vagyunk a semmi közepén" - mondta Pajer Kristóf a New York Times újságírójának, hozzátéve, hogy amíg korábban 2-3 érdeklődés futott be hozzá naponta, ez a szám mostanra napi 400-ra ugrott.

A médiahekk sikerének következtében természetesen nemcsak az érdeklődés, hanem a foglalások is szépen csorognak. A falut kibérelnék esküvőkre, jelmezbálokra, de céges rendezvényekre és tréningekre is.

"Eljött az a pont, amikor már semmin nem lepődöm meg" - foglalta össze az elmúlt hetek tapasztalatait a polgármester a New York Times-nak.