A minőségi kozmetikum önmagát is marketingeli

SAMSUNG CSC
Kozmetikusoknak szervezett továbbképzéseik is sikeresek
Vágólapra másolva!
Hogyan lehet a válság második évében céget indítani úgy, hogy csak az egyszerű kézműves marketing fér bele a büdzsébe? Prémium termékeket kínálni, de ne a lakosság számára, hanem a kozmetikus szakemberek felé, és eközben minden évet nyereségesen zárni?  A SpalazzoMed Kft. valamibe nagyon beletalált.
Vágólapra másolva!

Bár a vállalkozás B2B vonalon működik, nincs nap, hogy ne keresnék meg őket magánszemélyek egyéni megrendelésekkel e-mailben, telefonon, a Facebookon. Ennek ellenére a cég határozottan ellenáll annak a csábításnak, hogy webshopot nyisson a lakossági felhasználók felé.

Kozmetikusoknak szervezett továbbképzéseik is sikeresek Forrás: SpalazzoMed Kft.

„Szakmai shopunkban csak vizsgázott kozmetikusok regisztrálhatnak a megfelelő igazolványszámmal – tájékoztat Mátrai Szabolcs marketing asszisztens. – Civil vásárlókat nem szolgálunk ki, ők még a termékek árát sem láthatják. Ezzel részben a termék exkluzivitását, részben partnereinket, részben magát a fogyasztót védjük. Mi nem drogéria vagyunk, hogy csak leemeljenek egy terméket a polcról. A bőr állapotát és típusát minden esetben tökéletesen fel kell mérni, ezért kozmetikus szakemberek választják ki a megfelelő produktumot. Sok városban dolgozik kozmetikus a mi termékeinkkel, ilyenkor elirányítjuk a jelentkezőket a legközelebbi szalonba” – mondja.

Mátrai Szabolcs azzal magyarázza a fogyasztók érdeklődését, hogy prémium minőségük mellett mindhárom forgalmazott márkájuk tud valamit. Voltaképpen a termékek egyediségének és hatékonyságának köszönhetik a töretlen növekedést.

Exkluzív márkák

„Cégünk három professzionális világmárkát forgalmaz – tájékoztat a marketing asszisztens. – A Tegoder spanyol brand, ők a kutatói hátterükkel győztek meg minket. Saját laboratóriumukban dolgozzák ki az orvos-kozmetikai termékeiket a legkülönbözőbb bőrproblémák kezelésére. Ilyen lehet például a zavaró pigmentfolt, ehhez speciális LED-fényterápiás maszkot is alkalmaznak. A Thalgo francia natúrkozmetikum alapanyaga az alga, a tenger zöld aranya. A bőrünk számára értékes vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó algák különlegessége, hogy felszívódásuk ozmózissal történik, azaz 100 százalékosan bejutnak a bőr mélyébe, ezért tényleg gyorsan és látványosan hatnak. Az eladásaink harmadik pillérét egy amerikai termék, a Temptu márkájú szórópisztolyos sminktechnológia adja, mellyel nagyon tartós, mégis leheletvékony sminket lehet készíteni. A HD airbrush smink tökéletes színházi, filmes és fotós munkák során, de előszeretettel használják versenytáncosok, illetve menyasszonyok sminkelésére is.”

Fátyolvékony, mégis tartós alapozást ad a szórópisztolyos simnktechnológia Forrás: Gacsadi Albert

Handmade marketing – egy ideig

A SpalazzoMed Kft. hat éve működik, ebből az első öt év alatt egyáltalán nem foglalkozott tudatosan marketinggel. Kapcsolatok nélkül kerestek meg kozmetikusokat, direkt marketinggel küldtek el nekik termékmintákat, ajánlottak számukra rövid termékbemutatókat. Ennek köszönhetően egyre több kozmetikus szakember kezdett el dolgozni ezekkel a világmárkákkal szalonjában. „Hozzáteszem, megelégedettségüket az is tükrözi, hogy a termékekkel kapcsolatos jó tapasztalataikat megosztják szakmai körökben is, így ma már fordított a helyzet, a kozmetikusok keresnek meg minket” – így Mátrai Szabolcs. „A szájhagyomány nagyon jó dolog, de be kellett látnunk, hogy az internet világában az online marketinget nem lehet figyelmen kívül hagyni – mondja. Ma már rendszeresen használják a kisvállalkozásokra remekül testreszabható marketingeszközöket. Az Adwords-zel főleg a tanfolyamaikat és az akcióikat hirdetik meg. „A Facebookot kicsit kiszámíthatatlannak érezzük, nem mindig találjuk el előre, melyik poszt arat majd sikert, de az nem kérdés, hogy jelen kell lennünk, már csak a konkurencia miatt is” – tájékoztat Mátrai Szabolcs. – Az új termékeink viszont kivétel nélkül kapnak szponzorált posztokat. Ez mindig bejön, mindig a számunkra legmegfelelőbb célközönséghez jut el, mivel kiválóan lehet targetálni földrajzi helyre, korosztályra, nemre és érdeklődési körre.”

Arra is szántak erőforrást, hogy profi szövegírót keressenek, így néhány hét múlva elindítják a blogjukat. „Még a nyomtatott sajtóban vett PR-cikkeknél is több lehetőséget látunk a webes felületen való minél szélesebb körű megjelenésben, ezért ezt az irányt erősítjük a közeljövőben. A digitális eszközökben mindig megtaláljuk a nekünk való megoldást, szinte valós időben látjuk a reakciókat. Sokkal gazdaságosabbnak és mérhetőbbnek érzem ezt a műfajt” – véli a SpalazzoMed marketingese.

Látható növekedés

A cég fejlődését tükrözi, hogy időközben kinőtték az irodájukat, bemutató- és oktatótermüket.

„Az idei év legnagyobb beruházása, hogy egy új, elegáns irodaházba költözünk, ahol nagyobb szakmai rendezvények szervezésére is lehetőségünk lesz, szemináriumok, workshopok keretében. Cégünk közeli tervei között szerepel még az is, hogy tovább bővítjük a viszonteladói partnerhálózatunkat. Nem titkolt célunk, hogy a hosszú távon az egész országban szakmailag elismert cégként legyünk jelen a szépségiparban, és a SpalazzoMed név maga a minőséget jelentse” – zárja Mátrai Szabolcs.