A dollárerősödés tehet be a H&M-nek

h&m áruház kiskereskedelem ruházat
Vágólapra másolva!
Több mint 25 százalékot emelkedett éves szinten a svéd Hennes & Mauritz árbevétele a február végén zárult negyedéve során, és vállalat nettó profitja is több mint 36 százalékot nőtt az egy évvel korábbi eredményéhez képest. Ennek ellenére a H&M részvényárfolyama 2,6 százalékos esésben van, mivel a szép eredményeken túl a vállalat vezetése az erősödő dollár várható negatív hatásaira is figyelmeztette a befektetőket.
Vágólapra másolva!

Az erősödő dollár ellenére a várakozások fölötti eredményekről számolhatott be a svéd Hennes & Mauritz vagy, ahogy sokan ismerhetik, a H&M. Ennek ellenére a vállalat vezetése arra figyelmeztette a befektetőket, hogy az amerikai fizetőeszköz további folyamatos erősödése miatt az év folyamán a beszerzési költségek emelkedése várható, ami az eredményeket is ronthatja majd.

A svéd vállalat negyedéves jelentéséből kiderül, hogy az elmúlt negyedéve során a cég minden kollekcióját jól fogadták és piaci részesedését is növelni tudta. A világ második legnagyobb ruházati kiskereskedője ennek köszönhetően éves alapon 25 százalékos árbevétel növekedésről számolhatott be a február végével záruló negyedéve során. Az elért 3,61 milliárd svéd koronás tisztított nettó profit pedig több mint 8 százalékkal szárnyalta túl az elemzői várakozásokat is. De 36 százalékot növekedett a svéd vállalat legutóbbi negyedévének üzemi eredménye is.

Forrás: Investor.hu

A vállalatnak 2015-re is biztató tervei vannak, hiszen 400 új üzletet nyitnak az idei év során többségében Kínában és az Egyesült Államokban. De jelentésében a cég megemlíti, hogy február során nagy sikerrel nyitottak üzletet Tajpejben is. Emellett pedig míg az év első felének vége felé már akár Peruban és Makaón is vásárolhatunk H&M-ben, az év második felére pedig a Dél-Afrikai Köztársaság és India is a vállalat piacának fog számítani.

A H&M emellett az online értékesítés területen is terjeszkedni akar, és ennek keretében 9 további országban indul ez el idén, többek között Magyarországon is.

A vállalat üzleteinek száma már az elmúlt év során is jelentősen bővült, hiszen míg egy évvel korábbi 3 192 darabbal rendelkezett, 2014 végén már 3 551 boltja volt világszerte.

A részvény árfolyama viszont arra enged következtetni, hogy a várakozásokat felülmúló eredményeknél és a biztató növekedési kilátásoknál nagyobb súllyal eshetett latba a befektetőknél a dollárerősödés miatt a jövőre vonatkozó óvatosabb becslések. A H&M részvényárfolyama ugyanis több mint 2,5 százalékos esésben van ma a stockholmi tőzsdén.

A H&M napi áfolyama Forrás: AmiBroker, Investor.hu