Vágólapra másolva!
Egy év alatt 71 százalékra nőtt azok száma, akiknek fontos, hogy amit megvesznek, környezetbarát csomagolásban érkezzen – igaz, szempont az is, hogy emiatt ne kerüljön többe a termék.A GfK Hungária Piackutató Intézete friss kutatása szerint 4 százalékkal többen vásárolunk zöldebben, mint tavaly, bár a fogyasztóknak fontos, hogy a környezettudatosság ne terhelje az árakat. A Tetra Pak által megrendelt ezerfős reprezentatív felmérés arra is rávilágított, hogy a tejes és gyümölcsleves kartonokon látható FSC jelzés – felelős erdőgazdaságból származó papír – sokat húzott a statisztikán, jóllehet még mindig csak a vásárlók 13,8 százaléka ismeri a védjegyet egyáltalán. Pedig tavaly Magyarországon 90 millió FSC tanúsítást viselő Tetra Pak kartondoboz került forgalomba. A vállalat éppen azért működik együtt az FSC-vel, mert ez a szervezet biztosítja, hogy felhasznált fa kitermelésével az erdészetek ne veszélyeztessék az erdők fenntarthatóságát, az erdő élőlényeinek lakhelyét. Ráadásul ez a környezetvédelmi jelzés sem a töltő vállalatok, sem pedig a fogyasztók felé nem növeli a termékek árát.A kutatás egyik tanulsága ezzel együtt az, hogy bár a lakosság egyre tudatosabb és tájékozottabb a környezetvédelemben, a bolygó jóléte még mindig csak az utolsó szempont a vásárlási döntésekben. Stabilan előzi a termék íze, minősége, eltarthatósága és ára.
Vágólapra másolva!