Tovább darabolják a Sonyt

Vágólapra másolva!
Bár a Sony vezérigazgatója kinevezésekor a vállalat egységét tartotta a legfontosabbnak (One Sony terv), szerdán újabb részleg leválasztását jelentette be a cég. A régóta küzdő és tavaly ugyancsak leválasztott TV üzletág után, most az audio és video részleget alakítják önálló leányvállalattá. Ennek köszönhetően pedig a Sony a nagy növekedési potenciállal rendelkező területeire koncentrálhat. A számok pedig egyelőre a stratégia a sikerességét tükrözik.
Vágólapra másolva!

Annak ellenére, hogy a Sony vezérigazgatójának, Kazuzo Hirainak 2012-es kinevezésekor elsődleges célja az volt, hogy újra egybeterelje az akkor már számos iparágban tevékenykedő vállalat egységeit, úgy tűnik, újra a dolog ellenkezője történik.

A japán óriásvállalat vezére ugyanis ma bejelentette, hogy októberig önálló leányvállalatként választják le a cég kevésbé jövedelmező audio és video üzletágát. Ezek a divíziók is követik tehát a tavaly hasonló sorsra jutott TV üzletág példáját. A bejelentés szerint a lépés alapvető célja, hogy az anyavállalat olyan növekvő szegmenseire koncentrálhasson, mint a filmgyártás, a zeneipar, a videojátékok és a képfeldolgozó szenzorok.

De fontos szempont volt a döntésnél az is, hogy úgy vélik, a kevésbé sikeres üzletágak ebben a formában jobban fókuszálnak majd a profittermelésre. Független egységek esetén ugyanis azok vezetői sokkal inkább ösztönözve érezhetik magukat a sikerre, illetve üzleti együttműködések kialakítására.

A vállalat vezetése tehát az eladási számok növelése helyett inkább a jövedelmező területek növekedésére akar koncentrálni. Ilyenek például a PlayStation játékok konzolok, illetve az olyan képalkotó szenzorok gyártása, amelyek többek között az iPhone-okban is megtalálhatóak. De a szenzorokra egyre nagyobb kereslet jelentkezik az autógyártók irányából is, hiszen az autonóm autók gyártásához is elengedhetetlenek ezek a termékek.

Hirai ma azt is bejelentette, hogy olyan további elképzelései is vannak, mint a teljes TV üzletág vagy a régóta szenvedő okos telefon divízió eladása. Ezekbe az irányokba viszont egyelőre még semmilyen lépés nem történt.

A pénzügyi vezetés érdemei

A profitabilitás azóta játszik kiemelten fontos szerepet a vállalat életében, mióta tavaly áprilisban Kenchiro Yoshida-t nevezték ki vállalat gazdasági igazgatójává. Az új pénzügyi vezető sikerét pedig jól mutatja, hogy bár a március végén záruló üzleti évre a vállalat vezetői továbbra is nettó veszteséggel számolnak, úgy vélik, hogy az eredetileg várt mínusz 40 milliárd jenes üzemi eredmény helyett 20 milliárd jenes profittal számolhatnak majd.

Yoshida sikerességét a részvényárfolyamok is tükröznek. A kinevezése óta eltelt 10 hónap alatt ugyanis a Sony papírjai 58 százalékot emelkedtek. Hirai pedig még azt is bejelentette, hogy jövő évtől újra osztalékfizetést terveznek.

A Sony (Tokió) napi árfolyama Forrás: AmiBroker, Investor.hu