Nem mintha óriási várakozások lettek volna a nyereséget illetően a következő hónapokra, de ez azért még is csak kiábrándító.
Musk szerint ugyanis csak akkor tud nyereséget elérni a gyártó, ha a Model 3 autók tömeggyártása elkezdődik, melyek eladási ára, és gyártási költsége is jóval a jelenlegi S modellek, illetve a hamarosan piacra kerülő X modelleké alatt van.
Az pedig közel sem biztos, hogy a Tesla valóban dominálni fogja majd az elektromos autók piacát ezeken az árszinteken, mivel a General Motors 2017-ben dobja piacra a Chevrolet Bolt néven futó elektromos autóját, ez pedig komoly konkurencia lehet.
Sőt, az olajárak drasztikus esése az alternatív energiaforrások, és az elektromos autók vonzóságát is csökkenti. Elon Musk szerint ezzel együtt nem szabad letérni a jelenlegi útról, mondván a fenntartható szállítmányozás iránti igény óriási, mondta el a detroiti autoshow-n.
Az viszont már kérdéses, hogy Kínában mekkora növekedést tud hosszú távon elérni a vállalat, miután a negyedik negyedévben Musk szerint is csalódást keltő eredményeket ért el a Tesla. Pontos számokat nem árult el Musk, de elsősorban az lehet a probléma, hogy a kínaiak általánosan azt gondolják, nagyon nehéz tölteni az S modelleket.
Ennek függvényében lesznek változtatások a kínai üzletpolitikában, és nagyobb hangsúly helyeződhet a marketingre.
A befektetők Musk szavaira értelemszerűen nem reagáltak túlságosan jól, a piaczárás utáni kereskedésben pedig 6 százalékos mínuszba ütötték az árfolyamot. Ezzel a részvény már 194 dollárnál jár, pont ott, ahol december közepén is, a legutóbbi lokális mélypontjánál. Az utóbbi időben tehát nem teljesít túl jól a cég.