Dübörög a fogadalomipar

crossfit, Crossfit edzés egy budapesti edzőteremben
Ha félig is komolyan gondoljuk az éveleji fogadalmainkat, most nagyon boldoggá tehetünk néhány iparágat
Vágólapra másolva!
A címben található szóújítást Lévai Richárd közösségi médiaszakértőtől kölcsönöztük, aki úgy véli, számos cég rájött, a karácsonytól január végéig tartó időszak is egyfajta szezonnak számít, ily módon pedig az online marketingben kiválóan targetálható.
Vágólapra másolva!
Ha kicsit is komolyan gondoljuk az éveleji fogadalmainkat, most nagyon boldoggá tehetünk néhány iparágat Forrás: 360Gym/Román Péter

Lévai szerint tévedés azt hinni, hogy ilyenkor minden cég téli álmot alszik, felkészül, leltároz és belenyugszik az ösztövér kis forgalomba. Egyre többen vannak, akik felismerik, nagyon gyümölcsöző lehet igazán hajtóssá tenni ezt az időszakot. Az emberek többsége ugyanis ilyenkor szembesül azzal, mit fogadott meg pezsgős pohárral a kezében a Himusz alatt. Szép dolog az elhatározás, most ideje cselekedni. És ez a kétezres évek óta zömmel egy alapos Google-kereséssel kezdődik.

A lista stabil

Fogyókúra, sport, nyelvtanfolyam, társkeresés, dohányzás leszokás – talán ezek a legnépszerűbb újévi fogadalmak. Ami az életmódváltásban – jobb alak, egészségesebb étkezés, több pihenés –, egy fordulatban, nagy ugrásban – megnősülök, férjhez megyek, munkahelyet váltok, keresek állást – segít, ilyenkor kiugró mennyiségű kereséseket kap a Google-n.

2014. decemberi és 2015. január első napjai között a keresési lista teljesen átrendeződött. A fogadalmakhoz kapcsolódó keresések közül a diéta ugrott a legnagyobbat, nagyjából 124 százalékot, de a különböző étrendtípusokra, a társkeresési lehetőségekre vagy éppen a nyelvvizsgára is jelentősen többen keresnek, mint az elmúlt év végén.

Ha a különböző keresések mennyiségét vizsgáljuk, akkor a diétán kívül az esküvő, a nyelvvizsga, valamint a konditerem és az edzésterv is nagyot ugrott január első felében a decemberi keresésekhez képest.

Új életre fel

„A Google keresések mindig jól mutatják, éppen mi a fontos az internetezőknek. Ahogy az aktuális adatokból kiderül, most nagyon sokan új életet szeretnének kezdeni” – mondta el Lévai Richárd közösségi médiaspecialista. Hozzátette, azok az életmódváltáshoz kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat kínáló cégek, akik jól alakították ki az online marketing stratégiájukat, most komoly sikereket érhetnek el.

A szakértő szerint sok márka már december végén a jellemző fogadalmakhoz köthető konkrét terméket kezdi sulykolni. Ez a reklámhatás természete szerint ilyenkor beszivárog a fogyasztó tudatába, és esélyes, hogy január elején nem egyszerűen arra keres rá, hogyan tegye le a cigarettát, hanem egy bizonyos nikotintapasz vagy –spré nevére. „A következő lépés, ha már beírtam a termék nevét, a találat oda vigyen, ahová a márka irányít” – teszi hozzá Lévai Richárd. „Ilyenkor a hirdetők úgy fogalmaznak az Adwordsben, hogy a fogadalom ténye és témája találkozzon. Például: Te is azt fogadtad meg szilveszterkor, hogy tavaszig leadsz 15 kilót? Gyere hozzánk, a Szálkás Sas konditerembe, velünk sikerülni fog!”

És mi lesz az elhatározásokból?

Abban, hogy be is tartsuk, amit megígértünk magunknak, kiváló eredményeket tudnak felmutatni a közösségi csoportok, a facebookos közösségek. Helyettünk a szénhidráttól tartózkodni vagy rá nem gyújtani persze ott sem tud senki, de a támogatás, a szolidaritás, a motiválás százféle hiteles forrását kínálják. Sok jóra számíthat az a márka is, amelyik felismerte, mekkora perspektíva van abban, ha egy-egy ilyen közösség mögé áll.

Lévai Richárd szerint az aktuális trendek alapján először mindenki karcsú lesz, aztán megtalálja élete párját. A fogadalomiparban dolgozó cégek pedig remek évre számíthatnak, ha felkészültek az online marketing megoldásaik.

Feltéve persze, hogy még mindig komolyan gondoljuk.