Vágólapra másolva!
Sikeresebbek azok a vállalatok, amik a cégen belüli szabályozás helyett a cégkultúrára fordítanak több figyelmet - derül ki a PwC vállalati kultúrát vizsgáló, most kiadott tanulmányából.
Vágólapra másolva!

A pénzügyi szolgáltató szektorban a versenyelőny és a megkülönböztethetőség egyik legfontosabb forrása a szervezeti kultúra - szól a most megjelent elemzés legfontosabb megállapítása. A „Nyerő kultúra kialakítása” című kutatás megállapította, hogy a vállalati kultúrát érintő jelenlegi változtatások, melyek elsősorban szabályozási követelményekre fókuszálnak, inkább a fejlődés bürokratikus hátráltatói, és mint ilyenek, a gazdasági teljesítményre is negatív hatással lehetnek.

A szervezeti kultúra ma állandó téma a pénzügyi szektor vállalatvezetőinek a körében. A téma azonban leginkább a szabályozási nyomásra válaszul merül fel, hiszen a hatóságok világszerte igyekeznek elérni, hogy a pénzügyi szolgáltatók változtassanak hibásnak tekintett szervezeti kultúrájukon.

Pedig a szervezeti kultúrának komoly versenyképességet érintő vonatkozásai is vannak - figyelmeztetnek a PwC szakértői. Igaz, kizárólag akkor, ha a változtatásokat nem "kötelező gyakorlatként", hanem valós elköteleződéssel kezeli mind a menedzsment, mind pedig a szervezet egésze. Ha a döntéshozók a szervezeti kultúrát egy megoldandó problémaként látják, akkor csak a megfelelés lesz a cél, ahelyett hogy a munkavállalók aktív részvételével versenyelőnyre törekednének.

"A tapasztalat azt mutatja, hogy a szervezeti kultúra csak akkor változtatható meg, ha összhangba kerül az üzleti célokkal és a munkavállalók által osztott értékekkel" - emeli ki a tanulmány.

„A fogyasztók mára hozzászoktak az Amazon vagy az Apple kínálta könnyed, intuitív és személyes élményhez" - mondja mondja Bencze Róbert, a PwC Magyarország HR-tanácsadási üzletágának igazgatója, hozzátéve, hogy a fogyasztói elvárások változásának megfelelően a pénzügyi szolgáltatóknak is a fenti mintákat követve kellene átformálniuk a szervezeti kultúrájukat. Amennyiben pedig szükséges, komolyan fel kell mérniük a munkavállalóik hozzáállását a változásokhoz.

A szakember szerint minden pénzügyi szolgáltató üzletág egyedi kihívásokkal szembesül, melyekre különböző válaszok szükségesek. A kockázati befektetők , a vagyonkezelők és a befektetési bankárok értelemszerűen más és más módon tudják kiaknázni a vállalati kultúra fejlesztésében rejlő lehetőségeket.

A cél azonban - foglalja össze Bencze Róbert -, hogy a pénzügyi szolgáltatók a szabályozók és érintettek felé egyaránt igazolni tudják, hogy megfelelő és fenntartható magatartásra törekednek.