Az élelmiszer a legmenőbb jótékony ajándék

2014.12.12. 09:28

Egyre elterjedtebb a cégek társadalmi felelősségvállalása, közben pedig egyre többen élnek a létminimum alatt. Néhány vállalat a téli ünnepek alkalmából milliókat adományoz élelmiszerre.

A Procter & Gamble és a Lidl ötmillió- a Consequit Group kétmillió forint értékben adományoz élelmiszert a rászorulóknak az idei téli ünnepek alkalmából. Bár a milliós nagyságrendű adományok jórészt a nagyvállalatok privilégiumai, a jótékony karácsonyi ajándék - értékhatártól függetlenül - a kisebb cégek körében is egyre elterjedtebbé válik.

Részlet Procter & Gamble és a Lidl közös akciójának kampányfilmjéből. Oláh Gergő énekes volt a kampány a egyik nagykövete.

Mindenki ebédel

A Procter & Gamble és a Lidl közös programja a kiskerláncban vásárolt P&G termékek után támogatta 10-10 forinttal a Gyermekétkeztetési Alapítvány "Mindenki Ebédel" projektjét. Az akció során összegyűlt ötmillió forintból négy magyarországi településen lakó 120 gyermeknek biztosítanak meleg ételt a következő évben.

Élelmiszercsomagok ajándékba

Hasonló akcióba kezdett a Consequit Group is, amely Somogy, Borsod-Abaúj-Zemplén, Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár megyékben illetve Budapest XXII. kerületében és Szlovákiában élő családok számára juttat élelmiszercsomagokat a Consequit Jövő Alapítvány segítségével. A cég a helyi önkormányzatok szociális osztályai és a Magyar Vöröskereszt segítségével választja ki azokat a családokat, akik a leginkább rászorulnak a támogatásra.

Kisebbek is megtehetik

Bár a több milliós nagyságrendű adományokat a kkv-szektor kevés szereplője engedheti meg magának, a gesztusértékű jótékony ajándékozás gyakorlata a kisebb hazai cégek között is egyre elterjedtebbé válik.

Egyre szokványosabbá válik, hogy az értékes, ámde sokszor szükségtelen vagy haszontalan céges ajándékok helyett a megajándékozott egy kártyát kap, amivel igazolják, hogy az ajándékra szánt milyen jótékony célú alapítvány számlájára utalták.

Kreatív hagyományok

A médiában ezen kívül már hagyománynak számít a Kreatív éves árverése, ahol a különböző médiapiaci szereplők által kapott és felajánlott repiajándékok kerülnek kalapács alá, a befolyt összeget pedig szintén jótékony célra fordítják.