Harminc alatt egyáltalán nem járnak bankba

Vágólapra másolva!
Minden tízedik banki ügyfél kizárólag digitális megoldásokkal él, tízből négy ügyfél pedig hagyományos és digitális csatornákon keresztül bankol.
Vágólapra másolva!

Az okoseszközök jelentősen átalakították a bankolási szokásokat is. Az oilyan rutinfeladatokért, mint az átutalás vagy az egyenleglekérdezés egyre kevesebben térnek be bankfiókba, különösen mert az otthoni ügyintézést a bankok sokszor még kedvező tarifákkal is honorálják. A fiatalok esetében sokszor meghatározó szempont a bankválasztásban, milyen színvonalúak az elektronikus bankolással nyújtott szolgáltatások. Számukra a banki applikáció – amelyik állandóan frissül – már nem luxus, hanem alapkövetelmény.

Egy korábbi felmérés szerint az emberek 11 százaléka, elsősorban a 30 év alatti fiatalok, ma már egyáltalán nem járnak bankfiókba, hanem minden pénzügyet digitálisan intéznek. 40 százalék körüli azon ügyfelek aránya, akik a hagyományos mellett az elektronikus szolgáltatásokat is használják, vagyis bizonyos ügyletek, tanácsadás miatt felkeresik ugyan a bankfiókot, de már rendszeresen intézik elektronikusan is pénzügyeiket.

Dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese szerint az interneten keresztüli banki ügyintézés már az ügyfelek számára a mindennapi rutin része.A K&H Bank mobilbank alkalmazása dobogós helyezést ért el az idén a több nemzetközi megméretés előszobájának is számító eFestival versenyen, és ez visszaigazolás arról, a szolgáltatás megfelel az ügyfelek 21. századi elvárásainak. A tervek szerint 2017-ig 6 milliárd forintot költ további digitális fejlesztésekre.