Az okoseszközök jelentősen átalakították a bankolási szokásokat is. Az oilyan rutinfeladatokért, mint az átutalás vagy az egyenleglekérdezés egyre kevesebben térnek be bankfiókba, különösen mert az otthoni ügyintézést a bankok sokszor még kedvező tarifákkal is honorálják. A fiatalok esetében sokszor meghatározó szempont a bankválasztásban, milyen színvonalúak az elektronikus bankolással nyújtott szolgáltatások. Számukra a banki applikáció – amelyik állandóan frissül – már nem luxus, hanem alapkövetelmény.
Egy korábbi felmérés szerint az emberek 11 százaléka, elsősorban a 30 év alatti fiatalok, ma már egyáltalán nem járnak bankfiókba, hanem minden pénzügyet digitálisan intéznek. 40 százalék körüli azon ügyfelek aránya, akik a hagyományos mellett az elektronikus szolgáltatásokat is használják, vagyis bizonyos ügyletek, tanácsadás miatt felkeresik ugyan a bankfiókot, de már rendszeresen intézik elektronikusan is pénzügyeiket.
Dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese szerint az interneten keresztüli banki ügyintézés már az ügyfelek számára a mindennapi rutin része.A K&H Bank mobilbank alkalmazása dobogós helyezést ért el az idén a több nemzetközi megméretés előszobájának is számító eFestival versenyen, és ez visszaigazolás arról, a szolgáltatás megfelel az ügyfelek 21. századi elvárásainak. A tervek szerint 2017-ig 6 milliárd forintot költ további digitális fejlesztésekre.