Tejet fog árulni a Coca-Cola

Vágólapra másolva!
Miután a Coca-Cola már megalapozta a hírnevét a szénsavas üdítők, az ásványvizek, az energiaitalok és a gyümölcslevek piacán, most egy egészen más irányba is terjeszkedni akar. Bármilyen meglepő, tejet fog gyártani. Bár az amerikai tejipar évtizedek óta folyamatosan szenved, a Fairlife névre keresztelt prémium tej piacra dobását 2015-re tervezik.
Vágólapra másolva!

A Coca-Cola terve nem egy hétköznapi tej előállítása volt, hanem kimondottan egy prémium terméket szerettek volna csinálni. Ennek fényében a Fairlife néven piacra lépő tej távolról sem lesz átlagos: több lesz benne a fehérje és a kalcium, de fele annyi cukrot tartalmaz majd és teljesen laktóz mentes lesz. Ennek megfelelően viszont az ára is sokkal magasabb, 65 centtel többe kerül negyedgallononként, mint az átlagos tejek, amelyek áltagosan 94 centbe kerülnek. Ez forintban kifejezve azt jelenti, hogy míg egy hétköznapi tej literenkénti ára az Egyesült Államokban 244 forint, addig a Fairlife esetében ez 415 forint lesz.

A Coca-Cola ennek ellenére nagyon optimista. Azon a nemrég megrendezett konferencián, ahol a Fairlife piacra dobását bejelentették, Sandy Douglas, a Coca-Cola North America elnöke azt mondta, hogy a kiterjedt marketing tevékenységüknek köszönhetően hatalmas árbevételt várnak a prémium tejtől.

Ez pedig igazán meglepő kijelentés egy olyan iparágról, ami éppen szenved. Az USA lakosonkénti tejfogyasztása ugyanis már évtizedek óta folyamatosan csökken és szakértők a tejipari termékek iránti kereslet további csökkenésének várják.

De egy másik kihívás is akad. A prémium tejgyártónak meg kell küzdenie azzal, hogy a fogyasztók nagyon érzékenyek a tej árára. Kevesen tudnak ugyanis lényegi különbséget tenni tej és tej között, sokan ilyen esetben ezért csak az árat nézik, és inkább az olcsóbb terméket választják.

Mégis jó jel lehet a Fairlife gyártóinak az olyan alternatív tejek sikeressége, mint a WhiteWave mandulateje. Ennek eladásai ugyanis 30 százalékot tudtak nőni az elmúlt negyedévben, de a vállalat más hasonlóan különleges terméke, például a Horizon Organic tej is egyre sikeresebb az Egyesült Államokban. Ez pedig egyértelműen azt mutatja, hogy van kereslet a prémium tejtermékekre.

Lehet is bízni ebben, hiszen a Coca-Cola egy nagyon erős vállalat, ami már nem először próbálkozik a korábban megszokottól eltérő termékek piacára betörni. Gondoljunk akár csak a Monster energiaital gyártóval kötött stratégiai megállapodásra, vagy a Keurig Green Mountain kávékészítő vállalat 10 százalékának megvásárlására.

Mindezt az erőt a vállalat árbevételének folyamatos növekedése és a cég papírjainak emelkedő árfolyama is alátámasztja. Ennek köszönhetően nagyon biztató a részvény árfolyamának technikai képe, az árfolyam ugyanis új történelmi csúcsra tervez kitörni. Amennyiben tehát hiszünk a Coca-Cola tejiparban való sikeres terjeszkedésében is, részvényeit egyszerűen megvásárolhatjuk akár az Investor Trader rendszerén keresztül.

A Coca-Cola napi árfolyama (NYSE) Forrás: AmiBroker, Investor.hu