Csalódást okozott a Ford

Vágólapra másolva!
A vártnál alacsonyabb lehet a Ford idei nyeresége, elsősorban az európai és dél-amerikai régióban tapasztalható nehézségek miatt. A hírre hatalmasat ütöttek az autógyártó részvényein, melyek bő féléves mélypontra estek vissza.Forrás: Investor.humiddle
Vágólapra másolva!

Gyengébbek lehetnek az eredmények

Igencsak elszomoríthatta befektetőit tegnap este a Ford. Az USA második legnagyobb autógyártója ugyanis bejelentette, hogy ebben az évben csak 6 milliárd dolláros adózás előtti eredményt fog elérni, legalább egy milliárd dollárral alacsonyabbat az idénre korábban várt 7-8 milliárd dolláros nyereségnél.

A Ford elsősorban azzal indokolta a profitfigyelmeztetést, hogy a dél-amerikai és európai eredményei a vártnál rosszabbul alakulhatnak. Dél-Amerikában 900 millió dollár körüli adózás előtti veszteséget érhetnek el idén, holott korábban ennél jóval alacsonyabb mínusszal kalkuláltak. A vártnál nagyobb veszteséget a devizaárfolyamok számukra kedvezőtlen alakulása és a magas infláció okozhatja Dél-Amerikában.

Európában pedig idén 1,2 milliárd dolláros, jövőre pedig 250 millió dolláros veszteségre számítanak. Ez azért is lehet fájó, mert a Ford régóta azt prognosztizálta, hogy jövőre már nyereséges lehet az európai működése, ám a tegnapi hírek alapján erre még legalább további egy évet várni kell. Az európai működést elsősorban az orosz válság hozza nehezebb helyzetbe. Az orosz krízis és a gazdasági visszaesés miatt az oroszországi értékesítéseik nem a várt szerint alakulhatnak.

Ezeken felül pedig a különböző garanciákhoz kapcsolódó költségek 1 milliárd dolláros összeget tehetnek ki, melyeket a múlt héten bejelentett hatalmas visszahívások dobták meg jelentősen. A cég 850 ezer járművét kénytelen visszahívni légzsák-problémák miatt elsősorban Észak-Amerikában, mely 500 millió dolláros költséggel jár együtt.

Vannak pozitívumok is

A vállalat ugyanakkor továbbra is optimistán tekint a következő évekre. A Ford szerint 2020-ig három millió darabbal tudják majd növelni autóértékesítéseiket, ami jelentős ugrás lenne a tavalyi 6,3 milliós eladások után. A cég rendületlenül bízik a nemrégiben meghirdetett növekedési stratégiájában, melynek keretében a legnépszerűbb autójuk fémvázát cserélik le alumíniumvázra, mely az eladások pörgetésének lehet a legfőbb mozgatórugója. Ez az átalakítás jelenleg is kitűzött menetrend szerint zajlik, és az első átalakított F-150-es modell az év hátralévő részében kerülhet piacra a vállalat szerint.

Ezen túl az iparág kilátásai továbbra is kedvezőek. A globális autóipar 3 ezer milliárd dolláros bevételt termelő iparággá válhat 2020-ra, miközben 2000-ben még 2 ezer milliárd dolláros összegről beszélhettünk ilyen tekintetben. A globális autóeladások pedig 2020-ra 110 millió darabra ugorhatnak fel a tavalyi 85 millió darabról.

Megütötték a részvényt

A profitwarning hírére nagyot ütöttek az autógyártó részvényein, melyek 7,5 százalékos zuhanás után 15,1 dollárig tértek vissza. Legutóbb februárban járt ilyen alacsony szinteken az árfolyam.

Ford napi grafikon Forrás: AmiBroker, Investor.hu