Egyre magabiztosabban terveznek a kisvállalatok

Ember nélküli Föld
Beindult a növekedés, ha óvatosan is
Vágólapra másolva!
Megfontolt, kisebb lépések mentén, de újra előre tekintenek és üzleti fejlesztésekben, beruházásokban gondolkodnak a vállalkozások – derül ki a CIB Bank megbízásából végzett reprezentatív szektorkutatásból.
Vágólapra másolva!

A kisvállalkozások harmada (jellemzően a nagyobb, 100 és 250 millió forint árbevétel közöttiek) 6-12 hónapra előre tervez, ami bíztató előremozdulás az előző évekhez képest, és a többség is újra képes arra, hogy hónapokkal előre tekintsen. A nagyobb kisvállalkozások többsége készített már üzleti tervet, 69 százalékuk vizsgálta már felül vagy változtatta meg az üzletpolitikáját.

Megint fejlesztésben gondolkodik a többség

A vállalkozások közel 60 százaléka gondolkodik kihasználható üzleti és fejlesztési lehetőségekben. Ezeket kis lépésekben, megfontoltan tervezi megvalósítani. A megkérdezettek 23 százaléka kis fejlesztéseket, beruházásokat tervez, 18 százalék a tevékenység bővítését tartja elképzelhetőnek, 13 százalék pedig belföldi vagy külföldi terjeszkedést lát lehetségesnek. Átfogó fejlesztést és nagyobb beruházást a megkérdezett kisvállalati vezetők 12 százaléka tervez.

Beindult a növekedés, ha óvatosan is Fotó: Gilicze Bálint

Az üzleti fejlesztések mentén a kitűzött célokat a vállalatok lépésről lépésre kívánják elérni. A stabilitás elérése vagy megtartása minden harmadik vállalkozás elsődleges célja, de a 100 és 250 millió forint közötti nettó árbevételű vállalkozások harmada a növekedést és a terjeszkedést tekinti elsődleges feladatnak. Érdekesség, hogy a nehézségek között sokan említik a megfelelő alkalmazottak hiányát, ami arra utal, hogy a jól képzett és megfelelő tapasztalattal rendelkező szakemberek számára ebben a vállalati körben is vannak elhelyezkedési lehetőségek.

Fontos sikertényező a szakértelem

Szinte minden vállalkozó szerint a szakértelem a siker kulcsa (97 százalék gondolja így), illetve a vevők elégedettsége (95 százalék), a jó szolgáltatás és termék (94 százalék), és a jó kapcsolatok (93 százalék szerint), jóval kevesebben vélik úgy, hogy a hirdetéseken és az értékesítési stratégián múlik. A megkérdezettek 43 százaléka szerint a szakértelem és a minőség, illetve a rugalmasság (39 százalék) és a gyors reakció (35 százalék) adja a versenyelőnyüket.

Pénzügyek – a banki partner legyen tanácsadó

A CIB felméréséből kiderül, hogy megvan a nyitottság számos cégvezetőben, hogy pénzügyi ismereteit fejlessze: a megkérdezettek 41 százaléka véli úgy, hogy szükséges lenne tovább bővíteni ilyen irányú ismereteit. Egyharmaduk fontosnak tartja, hogy kapjon pénzügyi tanácsokat banki partnerétől. „A felmérés eredményei és saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy a kis cégek vezetői szívesen fogadnak tanácsot banki szakemberektől, például az üzleti tervvel, pénzügyi kérdésekkel vagy gazdasági képzésekkel kapcsolatban. Szintén fontos visszajelzés a kutatásból számunkra, hogy a vállalkozások vezetőinek elsőrendű kérdés a szakértelem, a minőség és a hosszú távú partnerség. Ezek közös alapok, mind a CIB, mind a kisvállalatok számára, amelyekre eddig is és a jövőben is építünk” – emelte ki Bodnár Zoltán, a CIB Kisvállalati Szegmens vezetője.