Az Online Marketing Akadémia egyik szakértője, Fehér Márton úgy véli, bár a markáns forgalomnövekedés kezdete általában az október, a kampányokat is szinte az iskolakezdéssel egy időben érdemes felépíteni. A kereskedők többsége egész évben erre az időszakra vár, sok vállalkozás életében szeptembertől decemberig tart a legaktívabb időszak. A forgalom legalább 20-30 százalékkal megnő ilyenkor, de az sem ritka, hogy az utolsó negyedév több bevételt hoz, mint a megelőző 9 hónap. Ahogy Fehér fogalmaz, „A kiskereskedelemben szeptemberben kezdődik a karácsony.” Ez pedig azt jelenti, hogy a kereskedő szeptemberben készít elő mindent, ami majd a honlapon, a webshopban, a Facebook oldalon a karácsonyi led tévéakciót, parfüm-, kütyü- és játékajánlatokat emeli ki.
Fehér Márton azonban legalább ilyen fontos tényezőként utal a vásárlói lojalitásra: „Egy reklámüzenet nagyságrendekkel magasabb konverziós arányt ér el, ha a befogadó nem először találkozik a vállalkozással. Sőt az a legjobb, ha már előzőleg kialakult a szimpátia a vállalkozás irányában. Hogyan lehet ezt elérni? Számos lehetőség áll a vállalkozások rendelkezésére.”
A közösségépítés nem egyperces művelet, de még mindig nem késő nekilátni ahhoz, hogy karácsonyra jóval több lájkolóhoz jussanak el a márkaüzenetek, véli Fehér Márton. „Arra azonban ügyelni kell, hogy a Facebook kommunikáció folyamatos legyen” – teszi hozzá, – „az üzenetek elsősorban ne az eladás felé tereljék az oldal olvasóit. Inkább érdekességek, a termékekkel kapcsolatos kulisszatitkok, termékfejlesztéssel kapcsolatos, illetve a cég profiljába vágó hírek kapjanak nagyobb figyelmet, saját mondanivalóval megfűszerezve.”
A szakértő szerint arra is oda kell figyelni, hogy a direkt eladási célú üzenetek ne jelenjenek meg túl korán a hírlevélben. Mind a régi, mind az új feliratkozók sokkal szívesebben olvasnak a cég általános profiljával kapcsolatos aktualitásokról, tippekről, érdekességekről. Mint mondja, jó kapaszkodó lehet egy korábbi ügyfélkapcsolat felelevenítéséhez például egy online ügyfélelégedettségi felmérés: „Ez nemcsak jó apropó a kapcsolatfelvételre, hanem ráadásul sokat tanulhat is belőle a vállalkozás.”
„Remarketinggel azokat a felhasználókat érhetjük el, akik valamilyen interakciót végrehajtottak az adott vállalkozás online kommunikációs felületein” – folytatja Fehér Márton. – „Például meglátogatták a vállalkozás honlapját, olvasták a Facebookon az egyik posztot, megnéztek egy céges videót. Akikről lehet tudni, hogy érdeklődtek a vállalkozás vagy a termékei iránt, azokat kézen kell fogni és elkísérni egészen a vásárlásig, rendszeresen megjelenő üzenetekkel. A karácsonyi kampányt előkészítő időszakban ritkábban, heti rendszerességgel, inkább branding jellegű reklámüzenettel igyekezzünk elérni őket.”
Az OMA szakértője azt mondja, fontos, hogy amikor az érdeklődőből vásárló lesz, már ismerősként tekintsen a kereskedőre, a cégre, a márkára. „Még mielőtt vásárlásra kérjük az érdeklődőt, érjük el, hogy ne legyünk ismeretlenek a számára! A kampányidőszakban aztán már elindulhatnak az eladásfókuszú üzenetek, és ekkor a hatalmas reklámzajban – mert mások is elkezdenek hirdetni – arra az ajánlatra figyel fel majd az ajándékot kereső felhasználó, amelyet korábbról már ismer. A karácsonyi eladási célú üzenetek sikeressége és megtérülése nagyrészt az előkészítési szakasz minőségén múlik.”