Vágólapra másolva!
A Díjnet Zrt. 1500 fős felmérése alapján a lakossági igények alapján körülbelül négyszer annyian fizetnék számláikat online, mint ahányan most teszik, de még mindig nem elég tájékozott a fogyasztó. A társaság szerint a számlafizetők többsége nincs tisztában a hagyományos csekkbefizetés helyett választható variációkkal, így azzal sem, hogy ha elektronikus úton egyenlít, az díjmentes.
Vágólapra másolva!

Jelenleg mintegy 2,5 millió magyar háztartásnak van internetelérése, és bár közülük 2 millió szívesen térne át az online számlafizetési felületek használatára, csak 500 ezer él is a lehetőséggel. Majtényi Kálmán, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója úgy véli, mivel a megkérdezetteknek csak a töredéke zárkózna el az ilyen csatornáktól, valószínűleg egyszerű tájékozatlanság áll a háttérben. „A résztvevők 57 százaléka nincs tisztában azzal, hogy az online számlafizetés ingyenes, illetve azzal, hogy az általuk megjelölt fő számlakezelési kényelmetlenségek internetes fizetéssel mind elkerülhetők” – így a vezérigazgató.

A sárga csekkekkel három fő problémájuk volt a válaszadóknak: túl sok időt vesz el a sorban állás és az ügyintézés (54 százalék), gond elhelyezni őket és utólag foglalkozni velük (32 százalék), illetve számon tartani magukat a befizetéseket (22 százalék). A válaszadók 27,6 százaléka egyéb rendszeres díjfizetéseihez gyakran használja a csoportos beszedési megbízást, az internetes banki átutalást vagy az internetes bankkártyás fizetést, de közüzemi számlák kiegyenlítéséhez ritkán vagy egyáltalán nem élnek ezekkel a fizetési módokkal. A szakértő szerint az internetes számlafizetésnek ezeken a csoportokon belül is van jövője, tekintve, hogy az elektronikus számlázási rendszerek használatától ma a megkérdezettek mindössze 5 százaléka zárkózik el.

„A felmérésből egyértelműen levonható az a következtetés is, hogy minél több ismerettel rendelkezünk az elektronikus számlázási rendszerekről, annál szívesebben váltanánk ezek használatára” – hangsúlyozta Majtényi Kálmán. – „Azok körében, akik egyáltalán nem ismerik a konkrét lehetőségeket, a váltási hajlandóság 53 százalék; az egy-egy adott rendszert már ismerő, de nem használó számlabefizetőknél ez az arány már 67 százalék; azok pedig, akik pontos ismereteket kapnak, korábbi ügyintézési szokásaiktól függetlenül 80 százalékban szívesen térnének át internetes számlafizetésre.”