Vágólapra másolva!
A vártnál jobban sikerült a Samsung első negyedéve. A cég nettó- és operatív profitja is felülmúlta az elemzői várakozásokat, azonban az eredményekkel nem lehet teljesen elégedett a dél-koreai óriás. A zászlóshajónak számító mobilüzletág egyre komolyabb kihívásokkal szembesül, és 2009 vége óta először esett vissza a Samsung piaci részesedése az okostelefon-piacon. 
Vágólapra másolva!

Jól sikerült a Samsung első negyedéve. A dél-koreai óriás nettó profitja 7,3 százalékkal emelkedett egy év alatt, és 7,48 ezer milliárd wont (7,2 milliárd dollár) tett ki. Ezzel sikerült felülteljesíteni az elemzői várakozásokat.

Az operatív profit viszont 3,3 százalékkal, 8,49 ezer milliárd wonra esett vissza az első három hónapban. Így sorozatban a második negyedéve csökkent a cég operatív nyeresége. Jó hír viszont, hogy ezen a soron szintén sikerült kellemes meglepetést okozni, mivel az elemzők 8,4 ezer milliárd wonra számítottak. Az árbevétel is növekedni tudott, egy év alatt másfél százalékkal, ami többek között az új televízióknak, tableteknek köszönhető.

Forrás: Investor.hu

A zászlóshajónak számító mobilüzletág eredményeivel viszont nem lehet teljesen elégedett a vállalat, mivel az operatív profit 6,43 ezer milliárd wonra csökkent az egységnél az első negyedévben.

A Samsung várakozásai szerint a mobilüzletág nyeresége újra növekedni fog a legújabb csúcsmobiljuknak, a Galaxy S5-nek köszönhetően. Az új készülék április elején került a boltokba, és rendkívül nagy reményeket fűznek hozzá a cégnél. A Galaxy S5-öt számos kedvezménnyel, ösztönzőcsomaggal dobta piacra a cég, így a mobil értékesítése meghaladhatja elődjének, a Galaxy S4-nek az eladásait is.

Forrás: Samsung

Ezen túl a közelgő foci világbajnokságtól is sokat vár a Samsung, és reményeik szerint amiatt megélénkül majd a kereslet a mobiltelefonjai, tabletjei és televíziói iránt. Ennek köszönhetően pedig a második negyedév is jóval erősebb lehet majd az elsőnél. Ezen túl nagy a várakozás az új Note táblagéppel kapcsolatban is, mely az év második felében kerülhet a boltokba.

A cég számára fontos, hogy sikeres legyen az új csúcsmobilja, mivel a mobilpiacon egyre élénkebb verseny komoly kihívás elé állítja a társaságot. Az olcsóbb okostelefonok piacán a kínai gyártók állítják egyre nagyobb verseny elé a Samsungot, míg a prémium szegmensben elsősorban az Apple-lel kell megküzdenie a társaságnak. Ráadásul a piac növekedése is egyre lassul, tehát egyre több szereplő kíván egyre nagyobb részesedést kihasítani a lassuló ütemben bővülő "tortából".

A növekvő versenyt jól jelzi, hogy 2009 vége óta először csökkent a Samsung piaci részesedése az okostelefon-piacon. A cég 31,2 százalékos részesedést hasított ki a piacból az első negyedévben, miközben egy évvel korábban még 32,4 százalékos volt a részesedése a Strategy Analytics szerint. Ezzel még mindig piacvezetőnek számít a Samsung, mely még mindig elképesztő mennyiségű okostelefont (89 millió darab) tudott eladni a negyedév során.

A vártnál jobb eredményeket nem fogadták pozitívan a befektetők, a Samsung részvényei ma 2 százalékos mínuszban fejezték be a kereskedést.

Forrás: Investor.hu