Kínán az autópiac szeme

Vágólapra másolva!
Vasárnap kezdődik a világ legnagyobb autóshow-ja, a Pekingi Autoshow, ahol a legnagyobb autógyártók fognak felvonulni a legújabb modelljeikkel, hogy így erősítsék piaci jelenlétüket. 
Vágólapra másolva!

A húsvét mellett Kínára figyelhetnek a napokban az autók szerelmesei, ahol vasárnap kezdődik meg a világ legnagyobb autóshow-ja, a Pekingi Autoshow. Ezen az összes jelentősebb autógyártó megjelenik - köztük a kínai vállalatok is - akik többek között 118 új modellt fognak bemutatni.

A show kiváló lehetőséget nyújt a nagy autógyártóknak, hogy kimutassák elkötelezettségüket a hatalmas kínai autópiac irányába, bemutassák új autóikat, és tudatosítsák a piac szereplőkben ottani jelenlétüket. Az autógyártók számára ugyanis rendkívül fontossá vált Kína, mivel az ország autópiaca mára a világ legnagyobbjává vált. Az eladások nem ritkán kétszámjegyű ütemben bővülnek hónapról hónapra, és a márciussal záruló elmúlt 12 hónapban az értékesítések már meghaladták a 18,4 millió darabot, ami mindenkori rekordnak számít.

Forrás: Investor.humiddle

Kínában még jelentős növekedési potenciál rejlik a szakértők szerint, mivel az ország útjain az ország népességének csak alig több, mint a 6 százalékára rúgó gépkocsi fut. Emiatt a nagy autógyártók Kínában látják további növekedésük legfőbb kulcsát, és nagy energiákat fordítanak az ottani terjeszkedésre.

A pekindig show-n fogja bemutatni például a Toyota a Lexus modelljének új típusait, a Lexus NX-et és a Lexus RC-F coupét, melyektől az eladások felfutását várja a gyártó. A Ford pedig bemutatja a Lincoln autóit, melyeket hamarosan elkezdenek értékesíteni Kínában is a luxusautó-piacon való jelenlétük megerősítése érdekében.

A Fordnak nem lesz könnyű dolga, mivel a kínai luxusautó-piacon már most is hatalmas a verseny, ahol a BMW, az Audi és a Mercedes versenyzik az első helyért. Rajtuk kívül a General Motors is lát lehetőséget a luxusszegmensben, ahol a Cadillac modelljei értékesítését kívánja megháromszorozni 2015 végéig. A BMW pedig egy új "design"-ról fogja lerántani a leplet Pekingben, mely a vállalat szerint hosszú ideig fogja meghatározni a luxusautóinak arculatát.

A külföldi autógyártók előretörésének a kínai gyártók isszák meg a levét, mivel amiatt folyamatosan csökken piaci részesedésük. A legnagyobb kínai autógyártó, a SAIC Motor például csak 230 ezer autót adott el tavaly, szemben például a General Motors és a Volkswagen együttes 4,7 milliós értékesítésével.