Már több okostelefont adnak el, mint butát

LG g2 mobiltelefon, okostelefon
Vágólapra másolva!
Fontos fordulat történt tavaly a mobiltelefon-piacon: először adtak el több okostelefont, mint hagyományos készüléket. Világszinten a smartphone-ok forgalma majdnem elérte az egymilliárdot.
Vágólapra másolva!

Az okostelefonok értékesítése 42 százalékkal nőtt, a leggyorsabban növekvő régiók között pedig ott van Kelet-Európa is. A gyártók rangsorát a Samsung vezeti, őt követi az Apple és az LG.

Az okosmobilok értékesítése először haladta meg a hagyományos készülékekét Fotó: Magócsi Márton

Az okostelefonok térnyerése hasonló ahhoz, mint amikor a PC-k egyeduralmát kezdték megtörni előbb a laptopok majd a táblagépek. A fordulat azonban ennél lényegesen fontosabb változásokat hoz a felhasználói szokásokban, amit a szolgáltatók nem hagyhatnak figyelmen kívül.

Összegyűjtöttünk három módot, ahogy a céged is felkészülhet az okosmobil-boomra.

1. Optimalizáld a céges weboldaladat mobiltelefonra is!

Nem az a lényeg, hogy a céged weblapját annyira lebutítsd, hogy az mobilról is megnézhető legyen. Ma már nagyon könnyen és olcsón hozzáférhetőek azok a technológiák, amiknek a segítségével az oldalad reszponzív lesz: tehát más-más tartalmat szolgál ki, attól függően, hogy milyen eszközről nyitják meg.

Sokat hallhattál arról, hogy a Flash mennyi hátránnyal jár, hiszen nem jelenik meg a mobilon, nem tudja elolvasni a kereső, ráadásul legtöbbször nehézkes is. Az is igaz, azonban, hogy továbbra sem nagyon van olyan technológia, amivel a Flash-hez hasonlóan szép oldalakat lehetne építeni.

Úgyhogy most mutatunk egy pozitív példát: Róth Anikó dizájner oldala számítógépről egy gyönyörű flashes oldalra visz, mobiltelefonról pedig egy letisztult, informatív felületre, ahol könnyen tájékozódhatsz például arról, hogy hol kaphatod meg az általa tervezett termékeket.

2. Fejlessz mobilappot!

A legtöbben most még idegenkednek a saját appoktól, részben a felmerülő költségek, részben pedig a nehézkes technológiai váltás miatt. Megint egy új technológia, várjuk ki előbb, hogy mi lesz belőle, csak azután kezdjünk költeni rá.

Versenyelőnyhöz azonban csak azok fognak jutni, akik korán ébrednek. És garantálhatjuk: a mobilapp ma pont ugyanolyan, mint a weboldal volt 2005-ben. Öt év múlva mindenkinek lesz, és aki gyorsan reagál, az addigra már azt is fogja tudni, hogy hogyan kereshet vele pénzt.

3. Készülj a mobil showroomingra!

Ismered azt a jelenséget, amikor a vásárló bemegy az üzletbe, megnézi a terméket, majd otthon leül a számítógép elé, és megveszi attól a kereskedőtől, akinél a legkedvezőbb az ára?

Ez persze elég idegesítő – egészen addig, amíg nem te vagy a vásárló.

Az azonban ténykérdés: a vásárlói szokások változnak, és ez a változás csak egyre jobban felgyorsul majd. A jövőben ugyanis az ügyfeled nem fog hazamenni, hanem a telefonjáról ott az üzletben fogja megnézni, hogy ki adja a legtöbbet a pénzéért.

Neked tehát azt kell elérned, hogy a potenciális vásárló, aki ott van az üzletedben, tényleg nálad költse el a pénzét. A rossz hír: ki kell találnod, hogy hogyan. A jó hír: amint erről korábban már többször írtunk: elsősorban nem az áron múlik.