Kipukkad a kínai okostelefon-lufi?

okostelefonok összehasonlító tesztje
És megszületnek az előadások, amelyeken kötelező lesz elővenni az okostelefont: mobilkommunikáció szak indul a Szegedi Tudományegyetemen
Vágólapra másolva!
Két és fél év után először estek vissza az okostelefon eladások Kínában, ami felerősítette az aggodalmakat, hogy a hatalmas kínai piac kezd telítődni, és megakad az elmúlt negyedévekben megfigyelt hatalmas növekedés. 
Vágólapra másolva!

Az IDC adatai szerint a tavalyi negyedik negyedévben 4,3 százalékkal kevesebb okostelefont adtak el a hatalmas kínai piacon, mint a harmadik negyedévben. Utoljára 2011 második negyedévében estek vissza az eladások Kínában negyedéves alapon.

Egészen pontosan 90,8 millió okostelefon fogyott az utolsó három hónapban, ami még mindig döbbenetes szám, de arról árulkodhat, hogy az elmúlt időszak elképesztő növekedése kezd megbicsaklani. A kínai piac úgy néz ki, hogy kezd telítetté válni az elmúlt negyedévek folyamatos bővülése után, és esetleg a növekedés más feltörekvő piacokra terelődhet át.

Fotó: Origo

A negyedik negyedéves visszaesés oka többek között az, hogy a China Mobile új generációs 4G hálózata csak december közepétől vált elérhetővé az országban, ám az azokkal kompatibilis készülékek csak idéntől kaphatóak Kínában. Ezen túl megváltozhattak a fogyasztói preferenciák, és a vásárlók már inkább a nagyképernyős okostelefonokat keresik, miközben a gyártók még nagy számban a kisebb képernyőjű eszközöket próbálják értékesíteni.

Ugyanakkor a szakértők látnak bíztató jeleket arra vonatkozóan, hogy az okostelefon eladások újra emelkedő pályára állnak majd a következő hónapokban. Ez nagy részben az Apple és a világ legnagyobb mobilszolgáltatójának számító China Mobile üzletnek lesz köszönhető, melynek értelmében januártól már az Apple készülékei is elérhetőek lettek a kínai társaságnál. Ez pedig hatalmas lehetőség az amerikai óriás számára, ami jelentősen „megdobhatja” az értékesítéseit.

A visszaesés a nagy gyártók számára lehet aggasztó, akik rendkívül nagy reményeket fűznek a világ legnagyobb piacához. A kínai gyártók közül már a Lenovo (mely a Google-től vette meg a Motorolát), a Huawei, a ZTE és a Xiaomi is egyre nagyobb energiákat fordít a külföldi terjeszkedésre.