Őszre eléri a tengert a Déli Áramlat

Hegesztéshez való előkészületeket végez egy munkás, mielőtt megkezdődik a Déli Áramlat földgázvezeték építése az oroszországi Anapában 2012. december 7-én
Anapa, 2012. december 7. Hegesztéshez való előkészületeket végez egy munkás, mielőtt megkezdődik a Déli Áramlat földgázvezeték építése az oroszországi Anapában 2012. december 7-én. A tervek szerint 2015-ben készül el a vezeték, amelyen évente 63 milliárd köbméter földgáz szállítására lesz alkalmas. (MTI/EPA/Pool/Szergej Karpukin)
Vágólapra másolva!
Magyarországon 2015 második negyedévében kezdődik a vezeték építése. Jelenleg a tervezési, kutatási, és a környezetvédelmi hatásfelmérés zajlik.
Vágólapra másolva!

Az oroszországi gázt Európába szállító vezeték Fekete-tenger alatti szakaszát ősszel kezdik építeni, mondta Alekszej Miller, a Gazprom elnöke. Az orosz állami energetikai cég addigra szeretné aláírni a második ághoz szükséges csövek szállításáról szóló szerződést is.

A négy, egymás mellett futó tenger alatti ágból az elsőhöz szükséges csövek szállításáról január 29-én kötöttek megállapodást három gyártóval. A tenger alatti szakaszhoz szükséges 75 ezer darab, egyenként 12 méter hosszú, 831 milliméter átmérőjű csövek felét az Europipe nevű német cég szállítja, a másik felét pedig orosz cégektől vásárolják.

A Déli Áramlathoz a gázt eljuttató, nyolc oroszországi régión át húzódó Déli folyosó 880 kilométer hosszú, úgynevezett nyugati útvonalának több mint a felével elkészültek. A Déli folyosó építését 2010-ben kezdték, befejezését 2017-re tervezik.

A Déli Áramlat több mint 930 kilométer hosszan a Fekete-tenger alatt, majd a szárazföldön körülbelül 1450 kilométer hosszan Bulgárián, Szerbián (ott Bosznia-Hercegovinába és Horvátországba is elágazva), Magyarországon és Szlovénián keresztül jut el Olaszországba. A projekt 2018-ra éri el teljes kapacitását: évi 63 milliárd köbmétert földgázt szállít majd Európába.

Bulgária és Szerbia után Magyarországon 2015 második negyedévében kezdődik el a vezeték építése, jelenleg a magyar szakasz tervezési, kutatási, és a környezetvédelmi hatások felmérését célzó munkálatai zajlanak.