A Google Glass megváltoztatja a keresőmarketinget

Google Glass
Vágólapra másolva!
A felhasználók egyre nagyobb része használ mobileszközt az online keresésekhez. Idén pedig megjelenik a Google Glass is, ami alapjaiban átformálhatja a piacot. Íme, a közeljövő trendjei.
Vágólapra másolva!

Elsőre úgy tűnhet, hogy a Google szemüvegbe épített számítógépének, a Google Glassnak nagyobb a füstje mint a lángja. Már évek óta hallunk róla, láttunk is néhány furcsán vállalhatatlan fotót, a megjelenéséről pedig mindössze annyit tudunk, hogy valamikor idén kezdik árulni.

Nem kell azonban feltétlenül a Google Glassra várnunk ahhoz, hogy végiggondoljuk: az egyre mobilabbá váló eszközök miként befolyásolják és alakítják át a technológiát, a felhasználói élményt, és végső soron a keresőkre épülő marketinget.

Íme a trendek, amik a közeljövőben bizonyosan meghatározóak lesznek.

Kontextuális keresés

A kontextuális keresés nem teljesen új, hiszen a Google már a tavaly őszi upgrade során átállt rá, de azért nem árt újra tudatosítani. A „restaurants near me” kifejezés nem olyan oldalakat fog elsőként kidobni, amelyeken szerepel a fenti szókapcsolat, hanem a helyünk meghatározása után a közelben lévő éttermeket listázza majd. (A trükk magyarul egyelőre nem működik, de a korábbi tapasztalatok alapján mindössze hónapok kérdése, hogy úgy is menjen).

Tipp: keresőmarketing szempontjából természetesen mindez azt jelenti, hogy a céged weboldalán kívül egyre nagyobb jelentősége lesz annak, hogy a céged a Google Maps-en megfelelő formában szerepeljen.

Bejelentkezett keresés

Miközben a felhasználók egyre nagyobb százaléka használ különböző Google szolgáltatásokat, kevesen vannak, akik kijelentkeznek, mielőtt visszatérnének a kereső honlapjára.

Ez persze azt jelenti, hogy a Google – a Facebookhoz hasonlóan – egyre több személyre szabott információval rendelkezik, ennek megfelelően pedig a korábbi keresések és egy csomó egyéb szempont alapján egyre inkább testre tudja szabni a találatokat.

Tipp: felejtsd el , hogy megpróbálod átlátni a Google algoritmusát! Olyan weboldalt készíts, ami csak és kizárólag a látogatóid (és az ügyfeleid) szempontjait tartja szem előtt. Hidd el, hosszú távon a Google-ben is az a szájt fog jól teljesíteni, amelyiket a látogatók hasznosnak találnak.

Google+

Persze-persze a Google+ halott, soha nem is született meg, senki sem használja, amúgy se jó semmire. Egy frászt.

A Google+-t egyre többen használják, és amikor majd a Google Glass tényleg elterjeszti a hordható technológián alapuló közösségi médiát, akkor aztán exponenciálisan még többen fogják. A Google Glasshoz ugyanis automatikusan egy Google+ profilt kell kapcsolni.

Magyarországon még jó sokáig nem lesz hozzáférhető (pláne elterjedt) a Google Glass, csak azért szólunk, hogy legyen időd elkezdeni készülődni: előbb-utóbb nem fogod tudni megúszni, hogy a céged Facebook lájkjai mellé a Google Pluszon is elkezdjen követőket gyűjteni.

Tipp: Hozz létre Google Plus oldalt a cégednek. Ha semmi mást nem csinálsz, csak szépen lassan elkezded megismerni az új környezetet, máris versenyelőnyben lehetsz a lassan reagáló konkurensekkel szemben.

Képkeresés

Technikailag a képkeresés sem új, de egyre több esetben kötik össze a mobiltelefonok kamerájával, így egyre nagyobb teret hódít a felhasználók körében is.

Talán még távoli jövőnek tűnik, amikor egy szembe jövő ismeretlent lefotózva keress rá a pulóvere márkájára, de a new yorki divathéten bemutatott cuccok felismerésére már fejlesztettek appot, szóval lehet, hogy előbb itt lesz, mint gondolnád.

Tipp: Nézd át újra a weboldaladat, és győződj meg róla, hogy a képek megfelelően vannak kulcsszavazva. Tudom, hogy ez a keresőoptimalizálás első fejezetének első oldala, de mégis sokan vannak, akik már itt elvéreznek – ne legyél közöttük.

Viszlát, tizes lista

A Google Glass szakít a kék linkekkel és a tízes listát felvonultató találati oldalakkal. A kis képernyő miatt a találati oldalon egyszerre csak egy link fog megjelenni, a linkek közötti váltás pedig sokkal komolyabb akciót kíván a felhasználótól, mint a hagyományos görgetés.

Az első és a második hely közötti különbség jelentősége tehát megugrik, hiszen aki a lista tetején van, az nagyjából mindent visz.

Tipp: érdemes újragondolni a kulcsszavakat, amikre optimalizálsz, és azokra a niche-ekre fordítani a legtöbb erőforrást, ahol valós esélyed van az élre kerülni. Minthogy ez a változás kimondottan a Google Glass-hoz kötődik, egyelőre nem kell attól félned, hogy nagyon gyorsan bekövetkezne. Készülni azonban már most elkezdhetsz rá.