Megváltó szerepben Rihanna

Vágólapra másolva!
Mire lehet majd képes Rihanna a Puma új kreatív igazgatójaként? Választ majd csak az elkövetkezendő időszak ad a kérdésre, mindenesetre az biztos, hogy nincs könnyű helyzetben a német sportszergyártó. A fő tulajdonos francia luxuscég pedig lehet, hogy el is adja a Pumát, ha megfelelő összeget ajánlanak érte.
Vágólapra másolva!

A hazai és a külföldi sajtó is tele volt azzal, hogy Rihanna lett a Puma kreatív igazgatója, legalábbis a női termékek esetében. A társaság szerint Rihanna közvetlen befolyással lesz a terméktervezés menetére már jövő tavasztól. Az énekesnővel egyébként többéves szerződést kötöttek, aminek részletei természetesen nem nyilvánosak.

Forrás: Instagram

Nem világmegújító ötletről van szó, hiszen korábban például Alicia Keys volt a BlackBerry kreatív igazgatója, igaz nem túl sokáig mivel alig egy év után búcsút intett egymásnak a két fél. Vagy korábban arról is olvashattunk, hogy az Intel 50 Centtel együttműködve fejleszt fejhallgatót.

Mi a helyzet a Pumával?

A Pumára elég sivár negyedévek járnak, ugyanis a társaság bevétele folyamatosan morzsolódott az elmúlt időszakban, de ami még elkeserítőbb, hogy nettó eredmény szintjén egyre nagyobb veszteségeket halmoz fel. Az elkövetkezendő időszakban azonban akár szebb korszak is beköszönthet.

Forrás: Investor.hu

Már egy ideje próbálkoznak valamiféle megújulással, hogy felvegyék a versenyt két legnagyobb riválisukkal, a Nike-kal és az Adidas-szal. Rihanna szerződtetése nem az első lépés, amit tesznek, hiszen már 2013 áprilisa óta új vezére van a cégnek, Björn Gulden személyében. Ő pedig idén már elindított egy nagyszabású marketing kampányt a Pumánál. A márka fő arca pedig olyan világsztár, mint a sokszoros olimpiai bajnok, Usain Bolt jamaicai sprinter, de Mario Balotelli, és az Arsenal focicsapat is a Puma ismert nagykövetei. Állítólag a női részlegnél is egy ismert sportolót kerestek, de végül nem találtak megfelelő embert.

Forrás: Instagram

Habár a legutóbbi negyedévben a bevételek már növekedést mutattak, az új szponzori szerződések miatt (például az Arsenal megnyerése) igencsak bele kellett nyúlni a pénztárcába, ami nettó eredmény soron még nagyobb mínuszt okozott. Persze hosszabb távon még jól jövedelmezővé is válhat a frigy.

Forrás: Investor.hu

Francia befolyás alatt

Vagyis az látszik, hogy a Pumánál valamit tenni kell. A német sportszergyártó egyébként 2007 óta a francia luxuscég, a Kering többségi tulajdonában van. Az Yves Saint Laurent vagy a Gucci márkákat is tulajdonló Kering azonban a legutóbbi hírek szerint fontolgatja Puma-részesedésének eladását, legalábbis külföldi hírportálok már erről számoltak be.

A pletykák szerint közel-keleti és ázsiai befektetőkkel tárgyalhattak a lehetséges tranzakcióról, amit azonban hivatalosan még nem erősítettek meg, és egyelőre azt sem tudni mekkora összeget adnának a Pumáért.

Forrás: Investor.hu

A Puma piaci értéke 2,6 milliárd euró körül van jelenleg, ami ugyan nem kevés, de messze elmarad például az Adidas közel 12 milliárd eurós, vagy a Nike több mint 80 milliárd dolláros értékétől.

A Keringnek nem csak a Puma a beteg márkája, a luxus szegmensben a Gucci eladásai sem úgy alakulnak, ahogyan azt Párizsban szeretnék. Éppen ezért ott is felforgatják a vezetőséget. Nem olyan régen elküldték az olasz márka vezérigazgatóját és kreatív igazgatót is, akik a jövő februári kollekció bemutatása után távoznak.

Forrás: Investor.hu

Ez egyébként a legnagyobb változás lesz a Guccinál, amióta 2004-ben elküldték az akkori két legfontosabb embert a cégtől. Egyébként a most távozó Frida Giannini és Patrizio di Marco valamilyen szinten a saját sikerének áldozata is, mivel a Gucci márka talán már túl népszerűvé is vált, ami egy luxusmárkánál nem feltétlenül előnyös. Bizonyos vásárlók ugyanis egy idő után elfordulnak a márkától, mert azt egyre többen vásárolják meg és így elveszik az adott termék exkluzív volta.

Nem véletlen, hogy már elindult az a váltás, aminek keretében magasabb árazást alkalmaznak a Guccinál is, hogy felvegyék a versenyt elsősorban az Hermés-szel, ami a luxusiparban a legexkluzívabb szintet képviseli, nagyon magas minőségével és persze horribilis áraival.

Kérdés, hogy 2015-ben eljön-e a fordulat a Pumánál, a Guccinál, és így a Keringnél is. Mindenesetre, ha valami érdekes történik arról mindenképpen be fogunk számolni. Aki pedig Puma vagy Kering részvények vásárlásán töri a fejét, az könnyen megteheti azt az Investor Trader rendszereiben, hiszen nálunk külföldi részvényekkel is ugyanolyan könnyedén lehet kereskedni, mint magyar papírokkal.

Hogy mennyire lesz fényes Rihanna karrierje a Puma nagyköveteként azt nem tudhatjuk, mindenesetre az biztos, hogy sok rajongóját hozhatja majd a sportszergyártóhoz.