A MIX Megtakarítás hirdetésében kategórikusan megfogalmazott főüzenete szerint évi 7,8 százalékos kamat és EBKM járt a terméket választóknak. A január 25. és február 28. futó reklámkampányában viszont - a televíziós és az online tartalmak kivételével - egyik hirdetési felületen sem volt érzékelhető az a szűkítő kifejezés, hogy az akciós kamat kizárólag a „betéti részre” irányadó - áll a GVH közleményében.
A hivatal szerint az ígért 7,8 százalékos kamat és EBKM mérték nem feleltek meg a valóságnak, mert csak bizonyos feltételek esetén valósulhattak meg. A megtakarításnak 150 ezer és 25 millió forint között kellett lennie, a megtakarítás egyharmadát betétbe, kétharmadát pedig befektetési alapba kellett helyezni, a megtakarítást a befektetési alapok közül kizárólag zártvégű befektetési alapokba, zártvégű eszközalapokba vagy K&H hozambiztos életbiztosításba lehetett elhelyezni, a megtakarításnak pedig újnak kellett lennie.
Emellett egyes felületeken a reklámok nem utaltak arra, hogy kombinált termékről van szó, a fő üzenetben pedig nem ismertették, hogy az ígért kamat csak a betéti részre vonatkozik.
A bírság kiszabása során súlyosbító körülmények számított, hogy a fogyasztók széles körét érték el a K&H hirdetései, hogy a pénzintézetet az elmúlt öt év során mér kétszer elmarasztalták hasonló ügyekben, és hogy a reklámozott termék bizalmi jellegű (mivel az általa kínált hozam nem kiszámítható).