Adatvédelmi kommandó vizsgálta az utazási irodákat

Vágólapra másolva!
Átlagban közeped eredményt értek el.
Vágólapra másolva!

Adatvédelmi Kommandót tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. A felmérés célpontjai az utazási irodák mellett a szállás- és repülőjegy foglalással foglalkozó oldalak voltak. Az Adatvédelmi Kommandóban azt vizsgálták, hogy az adott cég honlapján található funkciók, például a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés és az adatvédelmi tájékoztató mennyire felelnek meg a jogszabályoknak. Mivel utazási szolgáltatásokat sok külföldi székhelyű, de magyar honlappal rendelkező cég is kínál, ezért a kutatás nemzetközi vállalatokra is kiterjedt.

Közepes eredmény

A 30 vizsgált oldal átlageredménye közepes, ami az előírásoknak alapvetően megfelelőt jelent. A legjobban a három terület közül a légitársaságok oldalai szerepeltek. Az eredmények 5-ös értékelési skálán:

  • Legrosszabb eredmény: 1,23
  • Az iparág átlaga: 2,78
  • Legjobb eredmény: 3,77

A vizsgálat során több típushiba jött elő a cégek részéről:

  • Az adatvédelmi tájékoztató nem minden esetben könnyen megtalálható.
  • Az adatkezelési tájékoztató sokszor még a korábbi adatvédelmi törvényre utal.
  • Kevés esetben tartalmazott az adatkezelési tájékoztató 18 éven aluliak kapcsán rendelkezést.
  • Sok esetben nem volt hírlevél célú adatvédelmi tájékoztató.
  • A hozzájárulás jelölésére szolgáló doboz előre kitöltött, „igen” állapotot mutat. Azaz automatikusan védelmezi a hozzájárulást, nem megadni, hanem megvonni lehetséges „opt-out”.